An Encounter with Reggio EmiliaChildren's Early Learning Made Visible
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The documentation of young children’s learning plays a vital role in the pre-schools of
Reggio Emilia. This leading-edge approach to bringing record-keeping and assessment
into the heart of young children’s learning is envied and emulated by educators around
the world.
This unique, accessible and inspiring book is based upon a documentary approach
successfully implemented by Stirling Council in Scotland, whose pre-school educators
experienced dramatic improvements in their understandings about young children, how
they learn and the potential unleashed in successfully engaging families in the learning
process.
This approach, which is based on careful listening to children and observation of their
interests and concerns, centres around recording and commentating on children’s learning
through photos, wall displays, videos and a variety of different media
Von Klappentext im Buch An Encounter with Reggio Emilia (2007) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Loris Malaguzzi |
Begriffe KB IB clear | Beobachtungobservation , Familiefamily , Kinderchildren , Lernenlearning , Reggio-PädagogikReggio approach , Schuleschool |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.