Edith AckermannSterbedatum : |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
4 Texte von Edith Ackermann
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
3, 6, 5, 4, 2, 2, 1, 5, 3, 3, 10, 8 | Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism - What’s the difference? (Edith Ackermann) | Text | ||
1996 | 3, 2, 4, 2, 6, 7, 2, 3, 4, 3, 5, 4 | Perspective-Taking and Object Construction - Two Keys to Learning (Edith Ackermann) erschienen in Constructionism in Practice | Text | |
1997 | Dialoge - Heinz von Foerster, zum 85. Geburtstag ( Edith Ackermann, Ernst von Glasersfeld) erschienen in Konstruktivismus und Kognitionswissenschaft (Seite 43 - 54) | Text | ||
2010 | 4, 6, 7, 10, 1, 1, 1, 5, 6, 3, 9, 5 | Constructivism(s) - Shared roots, crossed paths, multiple legacies (Edith Ackermann) erschienen in Constructionism 2010 | Konferenz-Paper |
Bemerkungen von Edith Ackermann
Von Edith Ackermann gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Texte KB IB clear | Constructivism(s), Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism |
Zeitleiste
CoautorInnen
Begriffswolke von Edith Ackermann
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
16 Erwähnungen
- Das Digitale Medium, die Macht der konkreten Bilder und der Zugang zu den abstrakten Modellen als Bildungsaufgabe (Heidi Schelhowe) (2007)
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
- Constructionism 2010 - Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century (2010)
- Constructivism(s) - Shared roots, crossed paths, multiple legacies (Edith Ackermann)
- Making Through the Lens of Culture and Power - Toward Transformative Visions for Educational Equity (Shirin Vossoughi, Paula Hooper, Meg Escudé) (2016)
- Lifelong Kindergarten - Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play (Mitchel Resnick) (2017)
- 3. Passion
- Jahrbuch Medienpädagogik 14 (Manuela Pietraß, Johannes Fromme, Petra Grell, Theo Hug) (2017)
- 8. Design von Interaktionsräumen für reflexive Erfahrung - Wie werden im Digitalen Medium implementierte Modelle erfahr- und verstehbar (Bardo Herzig, Heidi Schelhowe, Bernd Robben, Tilman-Mathies Klar, Sandra Aßmann) (2017)
- Development and Evaluation of Concepts and Tools to Reinforce Gender Equality by Engaging Female Teenagers in Coding (Bernadette Spieler) (2018)
- From Embedded Systems to Physical Computing - Challenges of the Digital World in Secondary Computer Science Education (Mareen Przybylla) (2018)
- Concepts before coding - non-programming interactives to advance learning of introductory programming concepts in middle school (Shuchi Grover, Nicholas Jackiw, Patrik Lundh) (2019)
- Mobile Medien im Schulkontext (Dorothee M. Meister, Ilka Mindt) (2020)
- The turtle and the mouse - how constructivist learning theory shaped artificial intelligence and educational technology in the 1960s (Barbra Hof) (2020)
- Programming in K–6 - Understanding Errors and Supporting Autonomous Learning (Jacqueline Staub) (2021)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Why Young Programmers Should Make Game Art - A Study from a Game-Making Course (Mária Karpielová, Karolína Miková)
- Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education - 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022 (Andreas Bollin, Gerald Futschek) (2022)
- Bebras Tasks Based on Assembling Programming Code (Jiří Vaníček, Václav Šimandl, Václav Dobiáš)
Volltexte
Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism: Artikel als Volltext (: , 37 kByte; : 2021-03-21) | |
Constructivism(s): Artikel als Volltext (: , 126 kByte) |