Back to the FutureThe Story of Squeak, A Practical Smalltalk Written in Itself
Erstpublikation in: Conference on Object Oriented Programming Systems Languages and Applications
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Squeak is an open, highly-portable Smalltalk implementation whose virtual machine is written entirely in Smalltalk, making it easy to debug, analyze, and change. To achieve practical performance, a translator produces an equivalent C program whose performance is comparable to commercial Smalltalks.
Other noteworthy aspects of Squeak include: a compact object format that typically requires only a single word of overhead per object; a simple yet efficient incremental garbage collector for 32-bit direct pointers; efficient bulk-mutation of objects; extensions of BitBlt to handle color of any depth and anti-aliased image rotation and scaling; and real-time sound and music synthesis written entirely in Smalltalk.
Von Dan Ingalls, Ted Kaehler, Alan Kay, John Maloney, Scott Wallace im Text Back to the Future (1997) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDAHandheld , Internetinternet , Java , Model-View-Controller (MVC)Model-View-Controller , Smalltalk , Squeak |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Handheld / PDA in school |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
12 Erwähnungen
- Recognizing and Supporting Roles in CSCW (Mark Guzdial, Jochen Rick, Bolot Kerimbaev) (2000)
- Meta-Design - Design for Designers (Gerhard Fischer, Eric Scharff) (2000)
- Squeak - Object-oriented design with multimedia applications (Mark Guzdial) (2000)
- Using squeak for teaching user interface software (Mark Guzdial) (2001)
- Beyond Adoption to Invention - Teacher-Created Collaborative Activities in Higher Education (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) (2001)
- Squeak, Open Personal Computing and Multimedia (Mark Guzdial, Kimberly M. Rose) (2001)
- Back to the Future Once More (Dan Ingalls)
- Croquet: A Collaboration System Architecture (David A. Smith, Alan Kay, Andreas Raab, David P. Reed) (2003)
- Croquet: A Menagerie of New User Interfaces (Alan Kay, Andreas Raab, David P. Reed, David A. Smith) (2004)
- Use of Collaborative Multimedia in Computer Science Classes (Mark Guzdial) (2004)
- Computer Science Education Research (Sally Fincher, Marian Petre) (2004)
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) (2012)
- Introduction to Computing and Programming in Python - 4th Edition (Mark Guzdial, Barbara J. Ericson) (2016)
Volltext dieses Dokuments
Back to the Future: draft of chapter as PDF (: , 737 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.