/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy

George Lorenzo, Diana G. Oblinger, Charles Dziuban
Zu finden in: Educause Quarterly 1/07, 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Educause Quarterly 1/07Technology and the way information is created, used, and disseminated have changed, as has the definition of "net savvy".
Von Klappentext im Journal Educause Quarterly 1/07 (2007) im Text How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy
Educause Quarterly 1/07The vast amount of readily available information is just one reason for transforming the way we conduct research and acquire knowledge. The nature of information itself has changed. In text and other formats, information is not just created by experts—it is created and co-created by amateurs. We can select what information to receive (via RSS, for example), and it comes to us—we don't have to seek it out. More than ever before, we can choose what, when, and where to use information. With all these choices, do we really know what we are doing, whether the information is valid, or how best to use it?
Educators are challenged to help today's students reach a level of information literacy that can support them during their academic careers and beyond. Information literacy implies the acquisition of three primary skills: basic information technology skills, information resource skills (such as the ability to identify useful resources), and critical thinking skills. What do educators really need to know about today's environment? Is it the same as the one that existed when our notions of information literacy were formed? This [article] describes how choice, co-creation, and an Internet culture are changing what it means to be net savvy.
Von George Lorenzo, Diana G. Oblinger, Charles Dziuban im Journal Educause Quarterly 1/07 (2007) im Text How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Charles Dziuban , George Lorenzo , Diana G. Oblinger

Begriffe
KB IB clear
Bibliotheklibrary , del.icio.us , flickr , Informationskompetenzinformation literacy , Internetinternet , Long TailLong Tail , PodcastPodcast , RSSReally Simple Syndication , social bookmarkingsocial bookmarking , Weblogsblogging , Wikipedia , World of Warcraft
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 Educause Quarterly 1/074, 2, 3, 1, 6, 3, 5, 9, 4, 3, 1, 2 4522855
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 local web  How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy (George Lorenzo, Diana G. Oblinger, Charles Dziuban) 1, 3, 5, 2, 1, 7, 3, 5, 6, 16, 3, 2 4142641

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.