Overview of the Discipline of Computer ScienceZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 21 bis 46), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter proposes how to address in the MTCS course topics associated with the nature of the discipline of computer science and with cross-curriculum topics. The importance of these topics is explained by the fact that even today no consensus has been reached with respect to one agreed-upon definition for computer science, and different scholars view it differently. Specifically, the following topics are discussed in this chapter: what is computer science, the history of computer science, computer scientists, social issues of computer science, programming paradigms, and computer science soft ideas. For each topic, its meaning and its importance and relevance in the context of computer science education are explained, and then, several activities which deal with the said topic are presented.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Overview of the Discipline of Computer Science Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | D. E. Comer , Peter Denning , David Gries , Thomas S. Kuhn , Michael C. Mulder , Allen B. Tucker , Sherry Turkle , A. Joe Turner , Jeannette M. Wing , Paul R. Young | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , Kontextcontext , Paradigmaparadigm , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Lehrplan 21 |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Overview of the Discipline of Computer Science: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1640 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.