Benchmarking Introductory Programming ExamsSome Preliminary Results
Simon, Judy Sheard, Daryl J. D'Souza, Peter Klemperer, Leo Porter, Juha Sorva, Martijn Stegeman, Daniel Zingaro
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2016 (Seite 103 bis 111), 2016
|
|
Zusammenfassungen
The programming education literature includes many observations that pass rates are low in introductory programming courses, but few or no comparisons of student performance across courses. This paper addresses that shortcoming. Having included a small set of identical questions in the final examinations of a number of introductory programming courses, we illustrate the use of these questions to examine the relative performance of the students both across multiple institutions and within some institutions. We also use the questions to quantify the size and overall difficulty of each exam. We find substantial differences across the courses, and venture some possible explanations of the differences. We conclude by explaining the potential benefits to instructors of using the same questions in their own exams.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Programmieren ist schwierig |
Begriffe KB IB clear | Programmierenprogramming |
1 Erwähnungen
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Revisiting Self-Efficacy in Introductory Programming (Phil Steinhorst, Andrew Petersen 0001, Jan Vahrenhold) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Benchmarking Introductory Programming Exams: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 972 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.