Democracy and Computation
A Normative Perspective on the Magic of the New Millennium
Ulf Dalvad Berthelsen, Carsten Fogh Nielsen
Zu finden in: Computational Thinking in Education, 2021
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Recent efforts to integrate programming and computer science into primary and secondary curricula raise important normative questions of how education can enable students to employ computational power in responsible and normatively justifiable ways. This chapter employs John Dewey’s analysis of democracy as both a social ideal for and an integral element in education to critically discuss Seymour Papert and Jeanette Wing’s influential accounts of the educational value of computing and computational thinking. This chapter argues that neither Papert nor Wing explicitly addresses the crucial question of how computational thinking both is and normatively ought to be related to the basic social structures of a democratic society, and it shows that this failure is indicative of a deeper problem in their approach, namely a failure to adequately discuss the broader social importance and value of education. The chapter concludes by suggesting that Dewey’s educational philosophy provide a critical perspective, which supplements the arguments of Papert and Wing and point toward a more explicitly democratic understanding of how and why we should educate for computational thinking.
Von Ulf Dalvad Berthelsen, Carsten Fogh Nielsen im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Democracy and Computation Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.