Teaching High School Students Artificial Intelligence by Programming ChatbotsJayanti Nayak, Therese Keane, Tanya Linden, Andreea Molnar
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 263 bis 276), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Conversational agents, commonly defined as chatbots, can be found in many places including live customer service chats, where customers communicate with a chatbot to resolve routine service issues. Children are also increasingly interacting with artificial intelligence (AI)-powered conversational devices such as Alexa and Siri. There has been phenomenal growth of chatbots in day-to-day activities. To prepare children for future careers, there have been calls to enhance the K-12 curriculum by teaching children how to program in the context of AI. The biggest advantage of bringing chatbot application development to the classroom is that it provides an authentic, real-world context and allows students to experiment with instructions as if they were talking to their friends. Artificial intelligence and chatbots are not new concepts; however, their popularity has gained traction in recent years. Using Python code snippets, this chapter looks at how chatbots can be used to teach students the foundations of programming concepts as mandated in the high school curriculum.
Von Jayanti Nayak, Therese Keane, Tanya Linden, Andreea Molnar im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Teaching High School Students Artificial Intelligence by Programming Chatbots Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Shuchi Grover , Nicholas Jackiw , Patrik Lundh , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Alan Turing , Joseph Weizenbaum | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Chatbotchat bot , Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Kinderchildren , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Programmierenprogramming , Programmierkonzepteprogramming concepts , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eliza, Eltern, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik, Informatik-Didaktik, Intelligenz, LehrerIn, Lehrplan 21, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Where Next for Coding in Schools? (Andrew E. Fluck) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teaching High School Students Artificial Intelligence by Programming Chatbots: Artikel als Volltext @ Springer (: , 600 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.