Music Education With Digital Technology |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This book draws together a range of innovative practices underpinned by theoretical insight that helps to clarify musical practices of relevance to the changing nature of schooling and the transformation of music education. In this way, it addresses a pressing need to provide new ways of thinking about the application of music and technology in schools. More specifically it: covers a diverse and wide range of technology, environments and contexts on topics that demonstrate and recognize new possibilities for innovative work in music in education; deals with teaching strategies and approaches that stimulate different forms of musical experience, meaningful engagement, musical learning, creativity and teacher-learner interactions, responses, monitoring and assessment; investigates how teachers and pupils voice and value their experiences in particular contexts and environments with specific software, hardware and forms of technology; explores the professional development aspects involved in teachers and learners utilising and interacting with technology and the secondary music curriculum; and, introduces reflective practices and research methodologies of great interest and relevance to music teachers, teacher-trainers, community artists and for researchers and professional practitioners alike.
Von Klappentext im Buch Music Education With Digital Technology (2007) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , ICTICT , Kreativitätcreativity , kulturelles Kapital , Lernenlearning , Mobiltelefonmobile phone , Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning , Musikmusic , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Handyverbot in der Schule, iPhone, Kinder, LehrerIn, Lehrplan 21, Projektschule Goldau, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.