ScratchA Sneak Preview
Erstpublikation in: Proceedings of the Second International Conference on Creating, Connecting and Collaborating through Computing
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
Scratch is a networked, media-rich programming
environment designed to enhance the development of
technological fluency at after-school centers in
economically-disadvantaged communities. Just as the
LEGO MindStorms robotics kit added programmability
to an activity deeply rooted in youth culture (building
with LEGO bricks), Scratch adds programmability to
the media-rich and network-based activities that are
most popular among youth at after-school computer
centers. Taking advantage of the extraordinary
processing power of current computers, Scratch
supports new programming paradigms and activities
that were previously infeasible, making it better
positioned to succeed than previous attempts to
introduce programming to youth.
Our working hypothesis is that, as kids work on
personally meaningful Scratch projects such as
animated stories, games, and interactive art, they will
develop technological fluency, mathematical and
problem solving skills, and a justifiable self-confidence
that will serve them well in the wider spheres of their
lives.
Von John Maloney, Leo Burd, Yasmin B. Kafai, Natalie Rusk, Brian Silverman, Mitchel Resnick im Text Scratch (2004) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Robbie Berg , Stina Cooke , Andrea diSessa , Michael Eisenberg , Committee on Information Technology Literacy , Alan Kay , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Natalie Rusk , John Steinmetz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AgentSheets , informal learninginformal learning , LEGO Mindstorms , Lernenlearning , Media Lab (MIT)Media Lab (MIT) , microworldmicroworld , MIT , Programmierenprogramming , Scratch , Smalltalk , Squeak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Texte |
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | AgentCubes, formal learning |
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Zitationsgraph
Zeitleiste
14 Erwähnungen
- Creative Coding - Programming for Personal Expression (Kylie A. Peppler, Yasmin B. Kafai) (2005)
- Tracing the Dynabook - A Study of Technocultural Transformations (John W. Maxwell) (2006)
- ScratchR - a platform for sharing user-generated programmable media (Andrés Monroy-Hernández) (2007)
- Designing Tangible Programming Languages for Classroom Use (Michael S. Horn, Robert J.K. Jacob) (2007)
- Puck - A Visual Programming System for Schools (Lutz Kohl) (2008)
- Kreativität im Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2008)
- Children's Participation Patterns in Online Communities - An Analysis of Israeli Learners in the Scratch Online Community (Oren Zuckerman, Ina Blau, Andrés Monroy-Hernández) (2009)
- INFOS 2009 - 13. GI-Fachtagung Informatik und Schule (21. - 24. September 2009 in Berlin) (Bernhard Koerber) (2009)
- Mit iLearnIT.ch spielerisch das Interesse an Informatik wecken (Beat Döbeli Honegger, André Frey, Philippe Braxmeier)
- A Tale of Two Online Communities - Fostering Collaboration and Creativity in Scientists and Children (Cecilia R. Aragon, Sarah S. Poon, Andrés Monroy-Hernández, Diana Aragon) (2009)
- 25 Jahre Schulinformatik - Zukunft mit Herkunft (Gerhard Brandhofer, Gerald Futschek, Peter Micheuz, Anton Reiter, Karl Schoder) (2010)
- ICT im Hosensack - Informatik im Kopf? - Gedanken über ICT und Informatik in der Schweizer Primarschule (Beat Döbeli Honegger) (2010)
- Computational Thinking Patterns (Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) (2011)
- Informatik in Bildung und Beruf - INFOS 2011 - 14. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Marco Thomas) (2011)
- Informatiktools - Gestaltung einer Plattform für Werkzeuge für den Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2011)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Capturing the Impact and the Chatter Around Computing Education Research Beyond Academia in Social Media, Patents, and Blogs (Mohammed Saqr, Sonsoles López-Pernas, Mikko Apiola)
Volltext dieses Dokuments
Scratch: Artikel als Volltext (: , 255 kByte; : 2021-03-21) | |
Scratch: Artikel als Volltext (: , 255 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).