Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper investigates authentic writing through the use of wikis by Year 7 ESL learners in a secondary school in Hong Kong. The wikis were used as a collaborative writing platform to produce – with minimal input and support from their teachers – wiki content that describes the different facilities and features of their school. Over a period of two months, as an integral part of their ESL homework, groups of students designed and put together, through a series of successive drafts, a description of their secondary school which they had joined from primary school a few months previously. After an initial overview of how wikis function in terms of editing and revision, the paper describes the process one group of learners went through. Samples are provided of the students’ intermediate and final drafts, as well as snapshots of the amount and the types of writing produced at each stage. The students’ final draft became a printed brochure of their ‘new’ school to be distributed to parents. In the light of this real ‘outcome’, the paper discusses the place of authentic writing, situated within the domains of creativity and task-based learning, in a school’s ESL programme.
Von Barley Mak, David Coniam im Text Using wikis to enhance and develop writing skills among secondary school students in Hong Kong (2008) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Computer Aided Language Learning (CALL), Digitalisierung, Kinder, Schreiben am Computer, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- 1. Das Wiki-Prinzip (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari)
- 11. Verwendung von Wikis zum kollaborativen Lernen in Grundschulen (Samuel Kai Wah) (2013)
- Research on e-Learning and ICT in Education - Technological, Pedagogical and Instructional Perspectives (Charalampos Karagiannidis, Panagiotis Politis, Ilias Karasavvidis) (2014)
- 10. Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher Education (Panagiota Altanopoulou, Christos Katsanos, Nikolaos Tselios) (2014)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using wikis to enhance and develop writing skills among secondary school students in Hong Kong: Artikel als Volltext (: , 631 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.