Minding the gap between blocks-based and text-based programmingErstpublikation in: SIGCSE '15 Proceedings of the 46th ACM Technical Symposium on Computer Science Education
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The goal of the work presented here is to better understand the
affordances and limitations of using blocks-based environments in
formal computer science contexts, and then apply that knowledge
to the design a new tool for learning to program that draws on the
strengths of both the blocks-based and text-based modalities. To
answer these questions we conducted a study comparing three
versions of a blocks-based programming tool in high school
introductory programming classes. In doing so, we seek to
provide evidence to better inform educators who are tasked with
making consequential decisions around how learners are
introduced to computer science and, more generally, to contribute
to our understanding of the relationship between programming
tools and the understandings and practices they promote.
Von David Weintrop im Text Minding the gap between blocks-based and text-based programming (2015) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen
- Beyond Blocks - Syntax and Semantics (R. Benjamin Shapiro, Matthew Ahrens) (2016)
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.io (Miroslava Černochová, Hasan Selcuk, Martin Beneš) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Minding the gap between blocks-based and text-based programming: Artikel als Volltext (: , 9570 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.