Are boys more confident than girls?the role of calibration and students' self-efficacy in programming tasks and computer science
Maria Kallia, Sue Sentance
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Knaben schätzen sich beim Programmieren als besser ein und sind präziser in ihrer Selbsteinschätzungen als Mädchen.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 07.02.2019Computer programming is regarded as a difficult subject at both school and university. There have been a vast amount of studies with a focus on identifying students' difficulties, common errors and misconceptions in programming, and on the development and design of instructional techniques that could potentially help students overcome these difficulties. Nevertheless, there are few studies that explore students' performance in programming under the prism of self-regulation theory. To this end, the current study considers girls' and boys' calibration and how it is related with their performance in programming, self-evaluation, and self-efficacy in computer science. Calibration is a measure of the accuracy with which people assess their confidence in their own performance. The results of our study suggest that boys feel significantly more efficacious in computer science than girls, as well as make significantly more accurate predictions (better calibrated) of their programming performance than girls. The implications of these findings for the current education practices are outlined and discussed.
Von Maria Kallia, Sue Sentance im Konferenz-Band Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018. im Text Are boys more confident than girls? (2018) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Mädchen schätzen ihre Digitalkompetenzen tiefer ein als Knaben
Programmieren ist schwierig | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | GenderGender , Informatikcomputer science , Programmierenprogramming , Selbstwirksamkeitself efficacy | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Informatikunterricht: Meh als Word, imfall! (Christina Utzinger) (2023)
- WIPSCE '23 - The 18th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research (Sue Sentance, Mareen Grillenberger) (2023)
- The Roles of Confidence and Perceived Usefulness in Female Student Engagement in High School Computing Science (Sultanah Albakri, Mireilla Bikanga Ada, Alistair Morrison) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Are boys more confident than girls?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 403 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.