/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Girls’ Summer School for Physical Computing

Methodology and Acceptance Issues
Gabrielė Stupurienė, Anita Juškevičienė, Tatjana Jevsikova, Valentina Dagienė, Asta Meškauskienė
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 95 bis 108), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Rethinking Computing EducationPhysical computing, making, tinkering and Computational Thinking (CT) are frequently applied to promote Computer Science (CS) and attract the attention of young people. In recent years, STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) education has received considerable support from schools, parents, and communities. The combination of physical computing with STEM education can improve CT as part of CS or informatics/computing education and can be considered as an essential skill for the workforce of the 21st century. Physical computing helps children build connections between the real world and programming, while giving them something exciting to focus on. The goal of this study is to demonstrate how a summer school on physical computing and STEM education including CT contributes to shaping girls’ attitudes and their acceptance of technology. To examine how the technology acceptance factors are related to the girls’ behavioural intention and attitude change towards the use of microcontrollers, an adaptation of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) was applied. The survey was conducted with 21 girls, 11 to 15 years old, both before and after summer school. The results showed that carefully planned activities on mini-projects with purposeful support of lecturers reduce the technological anxiety and contributes to the girls’ intention to use technology in the future. The implications of these results can be used to develop various supporting physical computing activities in the school community. The methodology, examples and real stories of success of girls in computing help teachers to promote CS education in schools.
Von Gabrielė Stupurienė, Anita Juškevičienė, Tatjana Jevsikova, Valentina Dagienė, Asta Meškauskienė im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text Girls’ Summer School for Physical Computing

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Danah Henriksen , Sylvia Libow Martinez , Rohit Mehta , Swati Mehta , Seymour Papert , Gary Stager , Timothy Teo , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , computational thinkingcomputational thinking , design thinking , Elternparents , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Kinderchildren , LehrerInteacher , Mädchengirl , MakeyMakey , Mathematikmathematics , micro:bit , physical computing , Programmierenprogramming , Schuleschool , tinkeringtinkering
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8 3374785882
2011 Technology Acceptance in Education (Timothy Teo) 3, 3, 1, 4, 5, 4, 6, 5, 6, 1, 6, 2 972378
2013  local  Invent to Learn (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) 2, 8, 7, 6, 7, 23, 7, 2, 3, 9, 19, 7 3111071530
2019 local web  STEAM Education (Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil) 2, 5, 6, 5, 5, 1, 9, 16, 6, 2, 6, 1 1371338
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 3, 8, 7, 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5 1882151275
2019 local web  Design Thinking Gives STEAM to Teaching (Danah Henriksen, Rohit Mehta, Swati Mehta) 3, 4, 3, 1, 3, 8, 11, 5, 2, 1, 2, 3 133206

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Girls’ Summer School for Physical Computing: Methodology and Acceptance Issues: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 1563 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.