Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT)Roland Ambros, Angelika Bernsteiner, Roderick Bloem, Dominik Dolezal, David Garcia, Katrin Göltl, Claudia Haagen-Schützenhöfer, Markus Hadler, Timotheus Hell, Alina Herderich, Petar Jercic, Fares Kayali, Ferenc Kemény, Christoph Kirsch, Beate Kloesch, Daniel Kocher, Karin Landerl, Jana Lasser, Elisabeth Lex, Renate Motschnig, Claudia Plant, Lisa Posch, Markus Reiter-Haas, Thomas Schubatzky, Wolfgang Slany, Ana Sokolova, Philipp Spitzer, Matthias Steinböck, Yllka Velaj, Pelin Yüksel-Arslan
Zu finden in: Digitalisierung der Hochschullehre – Projekte österreichischer Hochschulen 2020–2024 (Seite 117 bis 136), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article presents a progress report from the last two years of the Teaching Digital Thinking (TDT) project. This project aims to implement new concepts, didactic methods, and teaching formats for sustainable digital transformation in Austrian Universities’ curricula by introducing new digital competencies. By equipping students and teachers with 21st-century digital competencies, partner universities can contribute to solving global challenges and organizing pilot projects. In line with the overall project aims, this article presents the ongoing digital transformation activities, courses, and research in the project, which have been carried out by the five partner universities since 2020, and briefly discusses the results. This article presents a summary of the research and educational activities carried out within two parts: complementary research and pilot projects.
Von Roland Ambros, Angelika Bernsteiner, Roderick Bloem, Dominik Dolezal, David Garcia, Katrin Göltl, Claudia Haagen-Schützenhöfer, Markus Hadler, Timotheus Hell, Alina Herderich, Petar Jercic, Fares Kayali, Ferenc Kemény, Christoph Kirsch, Beate Kloesch, Daniel Kocher, Karin Landerl, Jana Lasser, Elisabeth Lex, Renate Motschnig, Claudia Plant, Lisa Posch, Markus Reiter-Haas, Thomas Schubatzky, Wolfgang Slany, Ana Sokolova, Philipp Spitzer, Matthias Steinböck, Yllka Velaj, Pelin Yüksel-Arslan im Text Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT): Artikel als Volltext (: , 793 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.