Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
The recent rise in artificial intelligence systems, such as ChatGPT, poses a fundamental problem for the educational sector. In universities and schools, many forms of assessment, such as coursework, are completed without invigilation. Therefore, students could hand in work as their own which is in fact completed by AI. Since the COVID pandemic, the sector has additionally accelerated its reliance on unsupervised ‘take home exams’. If students cheat using AI and this is undetected, the integrity of the way in which students are assessed is threatened. We report a rigorous, blind study in which we injected 100% AI written submissions into the examinations system in five undergraduate modules, across all years of study, for a BSc degree in Psychology at a reputable UK university. We found that 94% of our AI submissions were undetected. The grades awarded to our AI submissions were on average half a grade boundary higher than that achieved by real students. Across modules there was an 83.4% chance that the AI submissions on a module would outperform a random selection of the same number of real student submissions.
Von Peter Scarfe, Kelly Watcham, Alasdair Clarke, Etienne Roesch im Text A real-world test of artificial intelligence infiltration of a university examinations system (2024) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lorin W. Anderson , Maria Bannert , B. S. Bloom , Daryna Dementieva , Frank Fischer , Urs Gasser , Aidan N. Gomez , Georg Groh , Stephan Günnemann , Eyke Hüllermeier , Llion Jones , Lukasz Kaiser , Gjergji Kasneci , Enkelejda Kasneci , David R. Krathwohl , Stephan Krusche , Stefan Küchemann , Jochen Kuhn , Gitta Kutyniok , Tilman Michaeli , Claudia Nerdel , Donald A. Norman , OpenAI , Niki Parmar , Jürgen Pfeffer , Illia Polosukhin , Oleksandra Poquet , Michael Sailer , Albrecht Schmidt , Tina Seidel , Kathrin Sessler , Noam Shazeer , Matthias Stadler , Alan Turing , Jakob Uszkoreit , Ashish Vaswani , Jochen Weller | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Computergenerierte Texte erleichtern Plagiarismus bzw. entsprechenden Textbetrug.Computer-generated texts facilitate plagiarism / text fraud
Generative Machine-Learning-Systeme bestehen immer mehr Abschlussprüfungen Generative Machine-Learning-Systeme erfordern mehr mündliche Prüfungen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Chat-GPT , Fake-News , General Problem Solver (GPS)General Problem Solver , Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)computer-generated text , Generative Pretrained Transformer 4 (GPT-4) , GMLS & Bildung , GMLS & Hochschule , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Noten , Prüfung , Psychologiepsychology , semi-supervised learning , Turing-Testturing test | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Abschaffung von Noten / ungrading, Generative Pretrained Transformer 3 (GPT-3), GMLS & Schule, Intelligenz, Textgeneratoren-Verbot |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A real-world test of artificial intelligence infiltration of a university examinations system: Artikel als Volltext (: , 2149 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.