Tailoring Chatbots for Higher Education: Some Insights and ExperiencesGerd Kortemeyer
Publikationsdatum:
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
The general availability of powerful Large Language Models had a powerful impact on higher
education, yet general models may not always be useful for the associated specialized tasks. When
using these models, oftentimes the need for particular domain knowledge becomes quickly apparent,
and the desire for customized bots arises. Customization holds the promise of leading to more
accurate and contextually relevant responses, enhancing the educational experience. The purpose
of this short technical experience report is to describe what “customizing” Large Language Models
means in practical terms for higher education institutions. This report thus relates insights and
experiences from one particular technical university in Switzerland, ETH Zurich.
Von Gerd Kortemeyer im Text Tailoring Chatbots for Higher Education: Some Insights and Experiences (2024) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | OpenAI | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Chat-GPT , Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)computer-generated text , Generative Pretrained Transformer 4 (GPT-4) , GMLS & Bildung , GMLS & Hochschule , Google , GPT Builder / GPTs , GPT-4o , Hochschulehigher education institution , machine learning , Microsoft , Programmierenprogramming , Retrieval Augmented Generation (RAG) , SchweizSwitzerland | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Apple, Generative Pretrained Transformer 3 (GPT-3), GMLS & Schule, Künstliche Intelligenz (KI / AI), Textgeneratoren-Verbot, Universität |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Tailoring Chatbots for Higher Education: Some Insights and Experiences: Artikel als Volltext ( : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.