Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 EducationTransparency, Ethics, and Design Activities
Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '24, 2024
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Oktober 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
In this conceptual paper, we review existing literature on artificial intelligence/machine learning (AI/ML) education to identify three approaches to how learning and teaching ML could be conceptualized. One of them, a data-driven approach, emphasizes providing young people with opportunities to create data sets, train, and test models. A second approach, learning algorithm-driven, prioritizes learning about learning algorithms. In addition, we identify efforts within a third approach that integrates the previous two. In our review, we focus on unpacking how the approaches: (1) glassbox and blackbox different aspects of ML, (2) build on learner interests and provide opportunities for designing applications, (3) integrate ethics and justice. In the discussion, we address the challenges and opportunities of current approaches and suggest future directions for the design of tools and learning activities.
Von Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band WIPSCE '24 im Text Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education (2024) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Robbie Berg , Peter Denning , Michael Eisenberg , Christina Gardner-McCune , Idit Harel , Yasmin B. Kafai , Fred Martin , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Deborah W. Seehorn , Matti Tedre , Tapani Toivonen , David S. Touretzky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , machine learning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 636 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.