Between the Notion and the Act: Veteran Teachers’ TPACK and Practice in 1:1 SettingsLisa G. Hervey
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 165 bis 189), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
This chapter presents a multiple case study, where six veteran secondary education teachers participated in videotaped lessons, simulated recall, and semi-structured interviews. The findings highlight veteran teachers’ desired autonomy in selecting professional development, combined with opportunities to learn and practice with peers, as well as the unique generational challenges they face, while practicing in 1:1 settings. The findings suggest that: (a) veteran teachers will need customized, just-in-time professional development to help them acquire nuanced and critical understanding of how to best use their readily available technologies to enhance student content learning; and (b) intentional leveraging of veteran and novice teachers’ skills and talents in tandem, when professional learning communities are developed. Future theory building and description must include research-based strategies to best support secondary veteran teachers’ successful development of TPACK.
Von Lisa G. Hervey im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Between the Notion and the Act: Veteran Teachers’ TPACK and Practice in 1:1 Settings Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Charoula Angeli , Kim Boyd , Kevin Clark , Joel Colbert , Sharon Guan , Judith Harris , Mario Kelly , Dawn M. M. Lane , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Marc Prensky , L. Shulman , David L. Silvernail , Ann Thompson , Nicos Valanides , Etienne Wenger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , TPCK-ModellTPACK framework | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Between the Notion and the Act: Veteran Teachers’ TPACK and Practice in 1:1 Settings: Artikel als Volltext @ Springer (: , 429 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.