Participative Web and User-Created ContentWeb 2.0, Wikis and Social Networking
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Internet is becoming increasingly embedded in everyday life. Drawing on an expanding array of intelligent web services and applications, a growing number of people are creating, distributing and exploiting user-created content (UCC) and being part of the wider participative web.
This study describes the rapid growth of UCC and its increasing role in worldwide communication, and draws out implications for policy. Questions addressed include: What is user-created content? What are its key drivers, its scope and different forms? What are the new value chains and business models? What are the extent and form of social, cultural and economic opportunities and impacts? What are the associated challenges? Is there a government role, and what form could it take?
Von Klappentext in der Broschüre Participative Web and User-Created Content (2007) Diese Broschüre erwähnt ...
Personen KB IB clear | E. von Hippel , Lawrence Lessig | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ContentContent , CopyrightCopyright , Internetinternet , Long TailLong Tail , Phishing , Weblogsblogging , Wikiwiki | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Diese Broschüre erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Weblogs in education, Wiki in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- The Context of Electronic Surveillance - A Critical Case Study of the Usage of studiVZ, Facebook, and MySpace by Students in Salzburg in the Context of Electronic Surveillance (Christian Fuchs) (2009)
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Co-zitierte Bücher
Anderswo suchen
Beat und diese Broschüre
Beat hat diese Broschüre während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.