Education in Cyberspace |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Cyberspace theory provides fascinating insights into the changes we are experiencing culturally, socially and politically purely as a result of the increase in use of online learning materials. This book draws upon these insights to provide a challenging new angle on current thinking in eLearning and to open up new avenues of exploration in our understanding of it and its role in the teaching and learning of the future. The wide-ranging contributions to this fascinating and cutting edge text offer a fresh and invigorating perspecive on the impact of digital technologies in today's higher education institutes. They also draw on some startling conclusions on lesser-known concerns such as surveillance, and what happens when Vygotskian theory is applied to online learning.
Von Klappentext im Buch Education in Cyberspace (2004) Kapitel
- 1. New technologies, new identities - the university in the informational age (Caroline Pelletier)
- 2. Deceit, desire and control - the identities of learners and teachers in cyberspace (Siân Bayne)
- 3. Ambulating with mega-fauna - a scholarly reflection on Walking with beasts (Bruce Douglas Ingraham)
- 4. History in the Digital Domain (Mark Poster)
- 5. Metadata vs. educational culture - roles, power and standardisation (Martin Oliver)
- 6. Words, bridges and dialogue - issues of audience and addressivity in online communication (Colleen McKenna)
- 7. Nobody knows you're a dog - what amounts to context in networked learning? (Christopher R. Jones)
- 8. Learning from cyberspace (Glynis Cousin)
- 9. Towards highly communicative e-learning communities - developing a socio-cultural framework for cognitive change (Andrew Ravenscroft)
- 10. Embodiment and risk in cyberspace education (Ray Land)
- 11. Screen or Monitor? - Surveillance and disciplinary power in online learning environments (Ray Land, Siân Bayne) (2002)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Ilias, Moodle, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
4 Erwähnungen
- Micromedia and Corporate Learning - Proceedings of the 3rd International Microlearning 2007 Conference (Martin Lindner, Peter A. Bruck) (2007)
- The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media (Norm Friesen)
- Schule verändern - Offenheit als Herausforderung in der Governance von Bildungsinnovationen (Marianne Ullmann) (2012)
- 25 Years of Ed Tech (Martin Weller) (2020)
Volltext dieses Dokuments
Education in Cyberspace: Gesamtes Buch als Volltext (: , 913 kByte) | |
Deceit, desire and control: Artikel als Volltext (: , 33 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-05-28) | |
Screen or Monitor?: Artikel als Volltext (: , 141 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-05-28) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Education in Cyberspace | E | Paperback | - | 1 | 2004 | 0415328837 | |||||
Education in Cyberspace | E | Gebunden | - | 1 | 2004 | 0415328829 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.