Should you believe Wikipedia?Online Communities and the Construction of Knowledge
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As we interact online we are creating new kinds of knowledge and community. How are these communities formed? How do we know whether to trust them as sources of information? In other words, Should we believe Wikipedia? This book explores what community is, what knowledge is, how the internet facilitates new kinds of community, and how knowledge is shaped through online collaboration and conversation. Along the way the author tackles issues such as how we represent ourselves online and how this shapes how we interact, why there is so much bad behavior online and what we can do about it. And the most important question of all: What can we as internet users and designers do to help the internet to bring out the best in us all?
Von Klappentext im Buch Should you believe Wikipedia? (2022) Kapitel
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sandhini Agarwal , Dario Amodei , Amanda Askell , Christopher Berner , John Seely Brown , Tom B. Brown , Amy Bruckman , Susan L. Bryant , Mark Chen , Bobby Chesney , Benjamin Chess , Rewon Child , Danielle Citron , Jack Clark , Allan Collins , Kushal Dave , Kewal Dhariwal , Prafulla Dhariwal , Andrea Forte , Mark Granovetter , Scott Gray , Tom Henighan , Ariel Herbert-Voss , Christopher Hesse , Jared Kaplan , Gretchen Krueger , G. Lakoff , Bruno Latour , Jean Lave , Mateusz Litwin , Benjamin Mann , Sam McCandlish , Arvind Neelakantan , S. E. Newmann , Alexandria Ocasio-Cortez , J. Preece , Robert Putnam , Alec Radford , Aditya Ramesh , E. Raymond , Mitchel Resnick , Howard Rheingold , Nick Ryder , Girish Sastry , Pranav Shyam , Eric Sigler , Melanie Subbiah , Cass R. Sunstein , Ilya Sutskever , Sherry Turkle , Lindsay Van Gelder , Fernanda B. Viégas , Martin Wattenberg , Etienne Wenger , Clemens Winter , Steve Woolgar , Jeffrey Wu , Daniel M. Ziegler , Shoshana Zuboff | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Anonymitätanonymity , Browserbrowser , CommunityCommunity , Computercomputer , Epistemologie (Erkenntnistheorie)epistemology , Filterblase , GenderGender , Geschäftsmodellbusiness model , Google , GPT-2 , Innovationinnovation , Internetinternet , Kinderchildren , LehrerInteacher , Mastodon , Motivationmotivation , NPOVneutral point of view , Open SourceOpen Source , peer reviewpeer review , Phishing , Privatsphäreprivacy , Schuleschool , Softwaresoftware , Twitter , Verschwörungsmythos , Wikipedia , Zukunftfuture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, bluesky, Digitalisierung, Eltern, facebook, Fediverse, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Volltext dieses Dokuments
Should you believe Wikipedia?: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2467 kByte) | |
Should You Believe Wikipedia?: Artikel als Volltext (: , 250 kByte; : ) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument nicht gelesen.