Situated LearningLegitimate Peripheral Participation
Jean Lave, Etienne Wenger
,
|
Zusammenfassungen
Dieses Buch erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
187 Erwähnungen
- The wiki way of learning (Alison Ruth, Luke Houghton)
- Effectiveness and impact of technology-enabled project-based learning with the use of process prompts in teacher education (Ching-Huei Chen, Lim-Ha Chan)
- Stolen Knowledge (John Seely Brown, P. Duguid)
- Ist Lernen steuerbar? (Eunhong Park)
- Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) (1989)
- Learning with media (Robert B. Kozma) (1991)
- MOOSE Crossing - Creating a Learning Culture. (Amy Bruckman) (1994)
- CSCL - Theory and Practice of an Emerging Paradigm (Timothy D. Koschmann) (1996)
- Paradigm shifts and instructional technology - An introduction
- Learning by collaborating - Convergent conceptual change (Jeremy Roschelle) (1992)
- The University in the Digital Age (John Seely Brown, P. Duguid) (1996)
- On Claims That Answer the Wrong Questions (James G. Greeno) (1997)
- Internet für Psychologen (Bernad Batinic) (1997)
- The Journal of the Learning Sciences 6(4) (1997)
- Individual and Social Aspects of Learning (Gavriel Salomon, David N. Perkins) (1998)
- Handlungsstrategien von LehrerInnen - ein heuristisches Modell (Peter Baumgartner, Stephan Laske, Heike Welte) (1999)
- Wissen managen - Wie Unternehmen ihre wertvollste Ressource optimal nutzen (Gilbert Probst, S. P. Raub, Kai Romhardt) (1999)
- Communities of practice - Learning, meaning and identity (Etienne Wenger) (1999)
- From change to renewal - Educational technology foundations of electronic learning Environments (Rob Koper) (2000)
- Research with Children - Perspectives and Practices (Pia Christensen, Allison James) (2000)
- 9. Entering and Observing in Children’s Worlds - A Reflection on a Longitudinal Ethnography of Early Education in Italy (1st edition) (William A. Corsaro, Luisa Molinari) (2000)
- Vernetztes Lernen mit digitalen Medien - Proceedings der ersten Tagung "Computergestütztes Kooperatives Lernen (D-CSCL 2000)" am 23. und 24. März 2000 in Darmstadt (2000)
- Lernen lehren - Lehren lernen - Beispiel Studienrichtung Wirtschaftspädagogik (Peter Baumgartner, Heike Welte) (2001)
- Euro-CSCL - Proceedings of the first European Conference on Computer Supported Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) (2001)
- 94. Theory-anchored evaluation applied to a CSCL intense course in Bioinformatics (Siv Anderssson, Ernst Brodin, Hans Hindbeck, Jan-Olov Höög, Monica Langerth-Zettermann, Helge Strömdahl)
- 162. Students Interacting through a Cognitive Apprenticeship Learning Environment (Jakob Tholander)
- Professionalisierung in und mit komplexen multimedialen Lernarchitekturen (Hermann Forneck, Steffi Robak, Daniel Wrana) (2001)
- Telling Tales on Technology (Neil Selwyn) (2002)
- Computerunterstütztes kooperatives Lehren und Lernen - Eine problemorientierte Einführung (Christian Filk) (2003)
- A Socio-Technologic Approach to Sharing Knowledge Across Disciplines (Sébastien Paquet) (2003)
- What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) (2003)
- The participation of children in the design of new technology (Ben Williamson) (2003)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold)
- Situated Language and Learning - A Critique of Traditional Schooling (Literacies) (J. P. Gee) (2004)
- Discovering the iceberg of knowledge work - A Weblog Case (Lilia Efimova) (2004)
- Aktuelle theoretische Ansätze und empirische Befunde im Bereich der Lehr-Lern-Forschung - Schwerpunkt Erwachsenenbildung (Heinz Mandl, Birgitta Kopp, Susanne Dvorak) (2004)
- 2. Neuere Ansätze aus der Empirischen Pädagogik und Pädagogischen Psychologie zum Lehren und Lernen
- CSCL-Kompendium - Lehr- und Handbuch zum computerunterstützen kooperativen Lernen (Jörg M. Haake, Gerhard Schwabe, Martin Wessner) (2004)
- Koordinationswerkzeuge zur Bildung von Lerngruppen (Tim Reichling, Andreas Becks, Oliver Bresser, Volker Wulf) (2004)
- Video games and the future of learning (David Williamson Shaffer, Kurt Squire, Richard Halverson, J. P. Gee) (2004)
- Individuelles Wissensmanagement - ein Rahmenkonzept für den Umgang mit personalem und öffentlichem Wissen (Gabi Reinmann) (2005)
- Knowledge and Information Visualization - Searching for Synergies (Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller) (2005)
- 1. Visualizing Knowledge and Information - An Introduction (Tanja Keller, Sigmar-Olaf Tergan)
- Becoming Wikipedian - Transformation of Participation in a Collaborative Online Encyclopedia (Susan L. Bryant, Andrea Forte, Amy Bruckman) (2005)
- Computer support for collaborative learning environments (Heinz Mandl, Bernhard Ertl, Birgitta Kopp) (2005)
- Balance, Fidelity, Mobility - Maintaining the Momentum? ACILITE 2005 conference (2005)
- Blogs @ anywhere - High fidelity online communication (James Farmer, Anne Bartlett-Bragg)
- Transfer (Claudia Mähler, Elsbeth Stern) (2006)
- E-Learning - Eine multiperspektivische Standortbestimmung (Damian Miller) (2006)
- Microlearning: Emerging Concepts, Practices and Technologies after e-Learning - Proceedings of Microlearning 2005. Learning & Working in New Media (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) (2006)
- The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) (2006)
- Wissensmanagement am Gymnasium - Anforderungen an die Wissensgesellschaft (Joseph Maisch) (2006)
- From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) (2006)
- IT im schulischen Kontext - Medienpädagogik 2/05 (Heinz Moser, Heidi Schelhowe) (2006)
- Computer im Unterricht - Videobasierte Fallstudien als Medium praxisnaher Lehrerinnen- und Lehrerbildung (Dominik Petko) (2006)
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1 (2006)
- Situating CoWeb - A scholarship of application (Mark Guzdial, Jochen Rick) (2006)
- WikiSym 2006 (2006)
- Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal)
- Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture - Proceedings of Microlearning 2006 (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) (2006)
- Microlearning and (Micro)Didaktik - (on Microlearning) (Norm Friesen)
- Literature Review in Mobile Technologies and Learning - Futurelab Report 11 (Laura Naismith, Peter Lonsdale, Giasemi Vavoula, Mike Sharples) (2006)
- Informal Learning and Digital Media - Constructions, Contexts, Concequences (2006)
- Learning by playing with digital technology - Informal learning in a formal learning environment (Nana Benjaminsen)
- Informal learning with mobile devices - moblogging as learning resource? (Mette Berth) (2006)
- Proceedings of the 1st Doctoral Consortium in Technology Enhanced Learning - Crete, Greece, October 2, 2006 (2006)
- Community Hypermedia in Collaborative and Self-reflective E-learning Applications (Marc Spaniol)
- Collaborative blended learning - Eine Orientierung für Lehrende, ModeratorInnen und TutorInnen zum Thema: Wie kann ich das E-Medium für Lernprozesse in der Erwachsenenbildung nutzen? (Barbara Buchegger, Lotte Krisper-Ullyett, Julia Michl, Johann Ortner) (2006)
- ICER 2006 - International Computing Education Research Workshop 2006, ICER '06, Canterbury, UK, September 9-10, 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) (2006)
- Imagineering inauthentic legitimate peripheral participation - an instructional design approach for motivating computing education (Mark Guzdial, Allison Elliott Tew) (2006)
- Tracing the Dynabook - A Study of Technocultural Transformations (John W. Maxwell) (2006)
- How Computer Games Help Children Learn (David Williamson Shaffer) (2006)
- All I Really Need to Know (About Creative Thinking) I Learned (By Studying How Children Learn) in Kindergarten (Mitchel Resnick) (2007)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- Computer (ICT), Grundschule, Kindergarten und Neue Lernkultur (Hartmut Mitzlaff) (2007)
- Good practice auf Video - Der Ansatz des schweizerischen ICTiP-Projektes (Iwan Schrackmann, Dominik Petko)
- Intuitive Modelle der Informatik (Michael Weigend) (2007)
- Online-Communities als soziale Systeme - Wikis, Weblogs und Social Software im E-Learning (Ullrich Dittler, M. Kindt, Christine Schwarz) (2007)
- Kompetenzentwicklung in Lernnetzwerken für das lebenslange Lernen (Marco Kalz, Marcus Specht, Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Rob Koper)
- Didactics of Microlearning - Concepts, Discourses and Examples (Theo Hug) (2007)
- Microlearning and (Micro)Didaktik (Norm Friesen)
- Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms (Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach) (2007)
- Unterstützung von Wissensgemeinschaften im Pflichtschulbereich durch Social Software am Beispiel der 'wiener radiobande' (Christian Berger) (2007)
- Wikis - Diskurse, Theorien und Anwendungen - Sonderausgabe von kommunikation@gesellschaft (2007)
- 6. Wikimethodix - Einsatz von Wikis in der (politischen) Erwachsenenbildung (Guido Brombach)
- 10. Wie können Wikis im E-Learning ihr Potential entfalten? - Ein Feldversuch, Eigenschaften aus der ‘freien Wildbahn’ auf die Universität zu übertragen. (Christoph Koenig, Antje Müller, Julia Neumann)
- Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken - GMW-Tagung 2007 (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) (2007)
- Begleitstudium Problemlösekompetenz 2.0 - Infrastruktur für studentische Projekte an Hochschulen (Thomas Sporer, Gabi Reinmann, Tobias Jenert, Sandra Hofhues)
- Virtual Community Maintenance with a Repository (Derek Hansen, Mark S. Ackerman, Paul J. Resnick, Sean Munson) (2007)
- WikiSym 2007 (2007)
- Constructing Text - Wiki as a Toolkit for (Collaborative?) Learning (Andrea Forte, Amy Bruckman)
- Wissenswege - Methoden für das persönliche Wissensmanagement (Gabi Reinmann, Martin Jürg Eppler) (2007)
- Minds on Fire - EDUCAUSE Review, vol. 43, no. 1 (January/February 2008) (2008)
- Minds on Fire - Open Education, the Long Tail, and Learning 2.0 (J. S. Brown, Richard P. Adler)
- Empowering kids to create and share programmable media (Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick) (2008)
- Technology Support for Self-Organized Learners - Proceedings of TSSOL 2008, Salzburg, Austria, May 26, 2008 (Marco Kalz, Rob Koper, Veronika Hornung-Prähauser, Michaela Luckmann) (2008)
- 2. Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities - results of first interviews (Christian Glahn, Marcus Specht, Rob Koper)
- Überfachliche Kompetenzen (AfH Arbeitsstelle für Hochschuldidaktik) (2008)
- Computer und Internet in der Primarschule - Theorie und Praxis von ICT im Unterricht. mit 20 Praxisbeispielen auf zwei DVDs (Iwan Schrackmann, Daniela Knüsel, Thomas Moser, Hartmut Mitzlaff, Dominik Petko) (2008)
- WikiSym 2008 (2008)
- ThinkSpace - the collaborative process of designing new technologies for the classroom (Jane Alexen Shuyska, Chris Davies)
- Unterwegs auf dem Wiki-Way - Wikis in Lehr- und Lernsettings (Stefanie Panke, Anne Thillosen) (2008)
- Offener Bildungsraum Hochschule - Freiheiten und Notwendigkeiten (Sabine Zauchner, Peter Baumgartner, Edith Blaschitz, Andreas Weissenbäck) (2008)
- w.e.b.Square - Ein Modell zwischen Studium und freier Bildungsressource (Sandra Hofhues, Gabi Reinmann, Viktoria Wagensommer)
- The good, the bad and the wiki - Evaluating student-generated content for collaborative learning (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) (2008)
- Computerspiele und Videogames in formellen und informellen Bildungskontexten (2008)
- Unterrichten mit Computerspielen - Didaktische Potenziale und Ansätze für den gezielten Einsatz in Schule und Ausbildung (Dominik Petko)
- Social negotiations in a wiki environment - a case study with pre-service teachers (Vetta Vratulis, Teresa Dobson) (2008)
- Offene Bildungsinhalte (OER) - Teilen von Wissen oder Gratisbildungskultur? (Per Bergamin, Gerhard Pfander) (2009)
- Community-orientierte Strategien zur Integration von Forschung und Lehre (Marco Bettoni, Willi Bernhard, Gabriele Schiller)
- New Technologies, New Pedagogies - Mobile Learning in Higher Education (Jan Herrington, Anthony Herrington, Jessica Mantei, Ian Olney, Brian Ferry) (2009)
- 2. Faculty development for new technologies - Putting mobile learning in the hands of the teachers (Geraldine Lefoe, Ian Olney, Rob Wright, Anthony Herrington)
- Medienwissen für Pädagogen - Medienbildung in riskanten Erlebniswelten (Ben Bachmair) (2009)
- Theory U - Leading From the Future as it Emerges (2009)
- Children's Participation Patterns in Online Communities - An Analysis of Israeli Learners in the Scratch Online Community (Oren Zuckerman, Ina Blau, Andrés Monroy-Hernández) (2009)
- Medienbildung in neuen Kulturräumen (Ben Bachmair) (2009)
- CSCL 2009 (2009)
- Collaborative Learning through Practices of Group Cognition (Gerry Stahl)
- Why be a Wikipedian (Hoda Baytiyeh, Jay Pfaffman)
- A Tale of Two Online Communities - Fostering Collaboration and Creativity in Scientists and Children (Cecilia R. Aragon, Sarah S. Poon, Andrés Monroy-Hernández, Diana Aragon) (2009)
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
- BarCamp-Kultur - Lernökologie mit Potentialen zur Netzwerk- und Communitybildung? - Eine quantitative Untersuchung (Marcel Bernatz) (2009)
- Writing, Citing, and Participatory Media - Wikis as Learning Environments in the High School Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) (2010)
- Mobile Learning (Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook) (2010)
- Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out - kids living and learning with new media (Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)
- Wissenstransfer mit Wikis und Weblogs - Fallstudien zum Erfolgreichen Einsatz von Web 2.0 in Unternehmen (Alexander Stocker, Klaus Tochtermann) (2010)
- Studientext Didaktisches Design (Gabi Reinmann) (2010)
- ICER 2010 - Proceedings of the Sixth International Workshop on Computing Education Research, Aarhus, Denmark, August 9-10, 2010 (Michael E. Caspersen, Michael J. Clancy, Kate Sanders) (2010)
- Discovering computing - perspectives of web designers (Brian Dorn, Mark Guzdial) (2010)
- Offene Bildungsinitiativen - Fallbeispiele, Erfahrungen und Zukunftsszenarien (Hannah Dürnberger, Sandra Hofhues, Thomas Sporer) (2010)
- A pedagogy of abundance (Martin Weller) (2011)
- A New Culture of Learning - Cultivating the Imagination for a World of Constant Change (Douglas Thomas, J. S. Brown) (2011)
- Schule in der digitalen Welt - Medienpädagogische Ansätze und Schulforschungsperspektiven (Carsten Albers, Johannes Magenheim, Dorothee M. Meister) (2011)
- Education and Technology - Key Issues and Debates (Neil Selwyn) (2011)
- Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien (Martin Ebner, Sandra Schön) (2011)
- Mobile Learning in Widening Contexts - Concepts and Cases (Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook) (2011)
- Eckpunkte einer Didaktik des mobilen Lernens (Ben Bachmair, Maren Risch, Katja Friedrich, Katja Mayer) (2011)
- Mobile Learning with Videos in Online Communities - The example of draufhaber.tv (Karsten D. Wolf, Klaus Rummler) (2011)
- Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments - 21-22 March 2011, Bremen, Germany (Klaus Rummler, Judith Seipold, Eileen Lübcke, Norbert Pachler, Graham Attwell) (2011)
- A critical perspective on mobile learning - Results of a heuristic analysis of the scientific process and a hermeneutic analysis of mobile learning practice (Judith Seipold)
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
- Explaining the Sustainability of Digital Ecosystems based on the Wiki Model Through Critical-Mass Theory (Pattarawan Prasarnphanich, Christian Wagner) (2011)
- Lernen in der Netzwerkgesellschaft (Armin Medosch) (2011)
- Bildung im Netz - Analyse und bildungstheoretische Interpretation der neuen kollaborativen Praktiken in offenen Online-Communities (Christoph Jan Koenig) (2011)
- The Digital Scholar - How Technology is Transforming Academic Practice (Martin Weller) (2011)
- Wissensgemeinschaften - Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre (Thomas Köhler, Jörg Neumann) (2011)
- Wie gut sind die guten alten FAQs? - Voraussetzungen der Wissenskommunikation über mediengestützte kulturelle Artefakte in Wissensgemeinschaften (Nicolae Nistor, Monika Schustek)
- Innovation macht Schule - Eine Spurensuche mit der Akteur-Netzwerk Theorie (Bettina Dimai) (2012)
- Schülerinnen und Lehrpersonen in mediengestützten Lernumgebungen - Zwischen Wissensmanagement und sozialen Aushandlungsprozessen (Melanie Stadermann) (2012)
- Lernen durch Kooperation - Potenziale der Zusammenarbeit zwischen Schulen und Unternehmen am Beispiel eines Schule-Wirtschaft-Projekts (Sandra Hofhues) (2012)
- Education for Life and Work - Developing Transferable Knowledge and Skills in the 21st Century (James W. Pellegrino, Margaret L. Hilton) (2012)
- User Experience in benutzergenerierten, digitalen Lernumgebungen - Gestaltungsspielräume für globale Bildung (Anja Wagner) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- 1. Project-based learning and knowledge building
- Spreadable Media - Creating Value and Meaning in a Networked Culture (Henry Jenkins, Sam Ford, Joshua Green) (2013)
- Technology and Social Inclusion - Rethinking the Digital Divide (Mark Warschauer) (2013)
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- Learning to Teach Using ICT in the Secondary School - A companion to school experience (Marilyn Leask, Norbert Pachler) (2013)
- 1. Perspectives on an Theories of Learning with Digital Technologies
- ICER 2013 - International Computing Education Research Conference, ICER '13, La Jolla, CA, USA, August 12-14, 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) (2013)
- Identity development of CS and IT students - what's the role of higher education? (Anne-Kathrin Peters) (2013)
- SIGCSE 2013 - The 44th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE '13, Denver, CO, USA, March 6-9, 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) (2013)
- The social turn in K-12 programming - Moving from computational thinking to computational participation (Yasmin B. Kafai, Leo Leppänen, Quinn Burke, Juho Leinonen, Arto Hellas) (2013)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Teaching crowds - Learning and Social Media (Jon Dron, Terry Anderson) (2014)
- The War on Learning (Elizabeth Losh) (2014)
- Making as a Learning Process - Identifying and Supporting Family Learning in Informal Settings (Lisa Brahms) (2014)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- The Promise of the Maker Movement for Education (Lee Martin) (2015)
- Technological Pedagogical Content Knowledge - Exploring, Developing, and Assessing TPCK (Charoula Angeli, Nicos Valanides) (2015)
- Making Tacit Knowledge and Practices More Explicit for the Development of TPACK (Meng Yew Tee, Shuh Shing Lee)
- smart und mobil - Digitale Kommunikation als Herausforderung für Bildung, Pädagogik und Politik (Katja Friedrich, Friederike Siller, Albert Treber) (2015)
- Mobiles Lernen - Zeitschrift Computer und Unterricht Nr. 97 (Alexander König, Maren Risch, Robert Reuter) (2015)
- Herausforderung «Mobiles Lernen» - Konzepte und Entwicklungshilfen
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- Digital Didactical Designs - Teaching and Learning in CrossActionSpaces (Isa Jahnke) (2015)
- 2. From Sociotechnical Systems to Crossactionspaces
- 4. Learning as Reflective Crossaction - The Example of Learning Expeditions
- 7. Conclusion and Looking Forward ...
- ISSEP 2015 - Informatics in Schools. Curricula, Competences, and Competitions (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) (2015)
- ICER 2015 - Proceedings of the eleventh annual International Conference on International Computing Education Research, ICER 2015, Omaha, NE, USA, August 09 - 13, (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) (2015)
- How Equity and Inequity Can Emerge in Pair Programming (Colleen M. Lewis, Niral Shah) (2015)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
- Koli Calling 2015 - Proceedings of the 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, Koli, Finland, November 19-22, 2015 (Päivi Kinnunen, Judy Sheard) (2015)
- Investigating computing students' identity development (Anne-Kathrin Peters) (2015)
- Kultur der Digitalität (Felix Stalder) (2016)
- Lernwirksame Unterrichtsbesprechungen im Praktikum - Nutzung von Lerngelegenheiten durch Lehramtsstudierende und Unterstützungsverhalten der Praxislehrpersonen (Kathrin Futter) (2016)
- Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung - Beiträge der GMW-Jahreskonferenz 2016 (Josef Wachtler, Martin Ebner, Ortrun Gröblinger, Michael Kopp, Erwin Bratengeyer, Hans-Peter Steinbacher, Christian Freisleben-Teutscher, Christine Kapper) (2016)
- ICER 2016 - Proceedings of the 2016 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2016, Melbourne, VIC, Australia, September 8-12, 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) (2016)
- With a Little Help From My Friends - An Empirical Study of the Interplay of Students' Social Activities, Programming Activities, and Course Success (Adam S. Carter, Christopher D. Hundhausen) (2016)
- Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Peter J. Rich, Charles B. Hodges) (2017)
- 12. Teacher Transformations in Developing Computational Thinking - Gaming and Robotics Use in After-School Settings (Alan Buss, Ruben Gamboa)
- Disruptive Fixation - School Reform And The Pitfalls Of Techno-Idealism (Christo Sims) (2017)
- Coding Literacy - How Computer Programming Is Changing Writing (Annette Vee) (2017)
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- 24. Assessment for Blended Learning Scenarios - A Decision Support Tool (Mary Webb, Stylianos Hatzipanagos, Jonathan San Diego, Ehsan Khan, Mateusz Goral)
- Handbook of Technology Education (Marc J. de Vries) (2017)
- 33. Maker Movement in Education: History and Prospects (Paulo Blikstein)
- Jahrbuch Medienpädagogik 14 (Manuela Pietraß, Johannes Fromme, Petra Grell, Theo Hug) (2017)
- 12. Die Öffnung von (Lern-)Räumen in Schule und Unterricht durch den Einsatz digitaler Medien - Der Einfluss von Computereinstellung, -ängstlichkeit und Lehrhaltung auf die digitale Mediennutzung von Lehrkräften (Lukas Schulze-Vorberg, S. Franziska C. Wenzel, Claudia Bremer, Holger Horz) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 11. Developing Scientific Inquiry in Technology-Enhanced Learning Environments (Carol K. K. Chan, Yuqin Yang)
- 12. Cultural and Social Issues in Using Social Media to Support Learning (Royce Kimmons, Olga Belikov)
- 29. Teachers as Drivers of Their Professional Learning Through Design Teams, Communities, and Networks (Sarah Prestridge, Katherine Main)
- 60. Evaluating Games for Classroom Use (Katrin Becker)
- Handbuch Mobile Learning (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld) (2018)
- 2. Aus der Geschichte des mobilen Lernens - Strömungen, Trends und White Spaces (Judith Seipold)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 (2019)
- Evidence of a potential - The political arguments for digitizing education 1983-‐2015 (Jesper Balslev) (2020)
- 25 Years of Ed Tech (Martin Weller) (2020)
- Engines of Order - A Mechanology of Algorithmic Techniques (Bernhard Rieder) (2020)
- Überzeugungen von Lehrpersonen zu digitalen Medien - Eine qualitative Untersuchung zu Entstehung, Bedingungsfaktoren und typenspezifischen Entwicklungsverläufen (Daniela Knüsel) (2020)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Programming Versus Natural Language - On the Effect of Context on Typing in CS1 (John Edwards, Juho Leinonen 0001, Chetan Birthare, Albina Zavgorodniaia, Arto Hellas) (2020)
- A Quantitative Study of Faculty Views on the Goals of an Undergraduate CS Program and Preparing Students for Industry (Sander Valstar, Caroline Sih, Sophia Krause-Levy, Leo Porter 0001, William G. Griswold) (2020)
- A Longitudinal Evaluation of a Best Practices CS1 (Adrian Salguero, Julian J. McAuley, Beth Simon, Leo Porter 0001) (2020)
- Failure to Disrupt - Why Technology Alone Can’t Transform Education (Justin Reich) (2020)
- 3. Peer-Guided Learning at Scale - Networked Learning Communities
- Peer Pedagogies on Digital Platforms - Learning with Minecraft Let's Play Videos (Michael Dezuanni) (2020)
- Science and Drama - Contemporary and Creative Approaches to Teaching and Learning (Peta J White, Jo Raphael, Kitty van Cuylenburg) (2021)
- Responding to Climate Change - Developing Primary Children’s Capability to Engage with Science Through Drama (Delia Baskerville, Dayle M. Anderson)
- Digitales Lehren und Lernen (Jörg Zumbach) (2021)
- Der Wert der Digitalisierung - Gemeinwohl in der digitalen Welt (Chris Piallat) (2021)
- WiPSCE '21 - The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event / Erlangen, Germany, October 18-20, 2021 (Marc Berges, Andraes Mühling, Michal Armoni) (2021)
- Hopes and Concerns for Digital T-Levels - A Preliminary Study (Jordan Allison) (2021)
- Schulen für die Zukunft gestalten - Gutachten zur Entwicklung von räumlichen Lehr-Lernsettings für die Stadtmedienzentren Stuttgart und Karlsruhe (Frank Thissen, Richard Stang) (2021)
- Should you believe Wikipedia? - Online Communities and the Construction of Knowledge (Amy Bruckman) (2022)
- Education andTechnology - Key Issues and Debates (3rd edition) (Neil Selwyn) (2022)
- Beyond Coding - How Children Learn Human Values through Programming (Marina Umaschi Bers) (2022)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
- Praxistheoretische Perspektiven auf Schule in der Kultur der Digitalität (Claudia Kuttner, Stephan Münte-Goussar) (2022)
- MediaMatters! - Forschung und Netzwerk(arbeit) im Diskurs (Claudia Kuttner, Stephan Münte-Goussar, Helge Lamm, Christiane Schätzle)
- Digitale Medien als zeitrhythmisierende Mitspieler in Prozessen schulischer Ordnungsbildung (Helge Lamm, Claudia Kuttner)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
- Computer-Supported Collaborative Learning - Die Rolle des Digitalen bei der Unterstützung von kooperativem Lernen (Sebastian Strauß, Nikol Rummel)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- A Case Study: The Uppsala Computing Education Research Group (UpCERG) (Mats Daniels, Anders Berglund, Arnold Pears)
- Artificial intelligence and illusions of understanding in scientific research (Lisa Messer, M. J. Crockett) (2024)
- Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (Lorenz Mrohs, Julia Franz, Dominik Herrmann, Konstantin Lindner, Thorsten Staake) (2024)
- Living Learning Materials im Fokus digitaler universitärer Lehre (Marlene Pieper, Michaela Vogt, Christoph Bierschwale)
- Kompetenzen kommunikativen Handelns im Kontext mediatisierter Digitalität (Ann-Kathrin Watolla) (2024)
Co-zitierte Bücher
Prozesse Organisationalen Lernens
(M. Wiegand) (1996)Bowling alone
(Robert Putnam) (2000)Problem-based learning
An approach to medical education
(H. Barrows, R. Tamblyn) (1980)Gemeinsame Wissenskonstruktion
Analyse und Förderung in computerunterstützten Kooperationsszenarien
(Frank Fischer) (2001)Rediscovering the Natural Pathways That Inspire Innovation and Performance
(Jay Cross) (2006)Educating the Reflective Practitioner
Toward a New Design for Teaching and Learning
(Donald A. Schön) (1986)Konzepte, Werkzeuge und Fallbeispiele aus dem deutschsprachigen Raum
(Jörg Zumbach, Agnes Weber, Gunter Olsowski) (2007)Online Communities
Designing Usability, Supporting Sociability
(J. Preece) (2000)Confronting the Challenges of Participatory Culture
Media Education for the 21st Century
(Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) (2006)contextual and location-based mobile learning in action - A report from the STELLAR Alpine Rendez-Vous workshop series
(Elizabeth Brown) (2010)Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)Literature Review in Mobile Technologies and Learning
Futurelab Report 11
(Laura Naismith, Peter Lonsdale, Giasemi Vavoula, Mike Sharples) (2006)Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
kids living and learning with new media
(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)Handbook of Research on Educational Communications and Technology
A Project of the Association for Educational Communications and Technology
(David H. Jonassen)Handbook of Research for Educational Communications and Technology
Second Edition
(2003)Standorte
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Situated Learning | E | Paperback | - | 1 | 1991 | 0521423740 | |||||
Situated Learning | E | Gebunden | - | 1 | 1991 | 0521413087 |
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es wird häufig von anderen Objekten im Biblionetz zitiert.