Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL EnvironmentsMurat Perit Cakir, Gerry Stahl
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 3 bis 12), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In order to collaborate effectively in group discourse on a topic like mathematical
patterns, group participants must organize their activities so that they have a shared
understanding of the significance of their utterances, inscriptions and behaviors—adequate for
sustaining productive interaction. The need for participants to coordinate their actions
becomes particularly salient in dual-interaction environments, where, e.g., chat postings and
graphical drawings must work together; analysts of such interactions must identify the subtle
and complex ways in which meaning making proceeds. This paper considers the
methodological requirements on analyzing interaction in dual-interaction environments by
reviewing several exemplary CSCL studies. It reflects on the nature of social organization,
grounding and indexicality that frame the interaction to be analyzed.
Von Murat Perit Cakir, Gerry Stahl im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | M. J. Baker , Carl Bereiter , Pierre Dillenbourg , Tia Hansen , Patrick Jermann , Richard Joiner , Timothy D. Koschmann , Marlene Scardamalia , Gerry Stahl , David Traum , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.