Designing Integrative Scripts Publikationsdatum:
Zu finden in: Scripting Computer-Supported Collaborative Learning, 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Scripts structure the collaborative learning process by constraining
interactions, defining a sequence of activities and specifying individual roles
and by. Scripts aim at increasinghe probability that collaboration triggers
knowledge generative interactions such as conflict resolution, explanation or
mutual regulation. Integrative scripts are not bound to collaboration in small
groups but include individual activities and class-wide activities. These preand
post-structuring activities form the didactic envelope of the script. In many
cases, the core part of the script is based on one among a few schemata:
Jigsaw, conflict, reciprocal. We propose a model for designing this core
component. This model postulates that learning results from the interactions
that students engage in to build a shared understanding of a task despite the
fact that it is distributed. Hence, the way the task is distributed among group
members determines the interactions they will engage in. Interactions are
viewed as the mechanisms for overcoming task splits. A large variety of
scripts can be built from a small number of schemata, embedded within
activities that occur across multiple social planes, activities which are
integrated with each other by few generic operators.
Von Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann im Buch Scripting Computer-Supported Collaborative Learning im Text Designing Integrative Scripts (2007) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | H. Barrows , Rainer Bromme , Donald F. Dansereau , Pierre Dillenbourg , Maia Engeli , P. J. Feltovich , Friedrich W. Hesse , Patrick Jermann , A. C. Kelson , Alison King , Timothy D. Koschmann , Martin Muehlenbrock , A. M. O'Donnell , A. Soller , Hans Spada , Pierre Tchounikine , Lew Semjonowitsch Vygotsky | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ArgueGraph , collaboration scriptcollaboration script , Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication , ConceptGridScript , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Face to Face Kommunikation (F2F) , Kommunikationcommunication , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning , macro-scriptmacro-script , micro-scriptmicro-script , problem-based learningproblem-based learning , Projektmethode | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | conflict class, jigsaw class, reciprocal class, UniversantéScript |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) (2008)
- Offener Bildungsraum Hochschule - Freiheiten und Notwendigkeiten (Sabine Zauchner, Peter Baumgartner, Edith Blaschitz, Andreas Weissenbäck) (2008)
- The ManyScripts Pedagogical Handbook - How to build scripts for collaborative learning? (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong, Taiga Brahm) (2009)
- CSCL 2009 (2009)
- Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments (Murat Perit Cakir, Gerry Stahl)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
- OECD Digital Education Outlook 2021 - Pushing the frontiers with AI, blockchain, and robots (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) (2021)
- Classroom analytics - Zooming out from a pupil to a classroom (Pierre Dillenbourg)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.