Social Software and Language AcquisitionSarah Guth, Corrado Petrucco
Zu finden in: Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (Seite 424 bis 442), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter describes how the social software tools that characterize Web 2.0, such as wikis and blogs, can be used as a valid substitute for more traditional Learning Management Systems in the context of e-learning and blended learning language courses. First, we will give a brief overview of how the educational arena is changing and the role social software can play in promoting these changes. Then we will describe two experimental courses carried out at the University of Padova using social software. The chapter ends with a discussion of the role of these tools in formal education. The aim of the chapter is to show how these tools allow language educators to take network-based language teaching beyond the limits of planned classroom activities, offering students new opportunities to access and produce real language in real situations.
Von Sarah Guth, Corrado Petrucco im Buch Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009) im Text Social Software and Language Acquisition Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Graham Attwell , John Seely Brown , Axel Bruns , Todd Bryant , Allan Collins , R. L. Coulson , Jay Cross , Stephen Downes , P. Duguid , Keri Facer , P. J. Feltovich , Lyndsay Grant , Sarah Guth , Sal Humphreys , Brian Lamb , Andreas Lund , Richard E. Mayer , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Martin Owen , Marc Prensky , Gilly Salmon , Steve Sayers , Ole Smordal , R. J. Spiro , James Surowiecki | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Blended LearningBlended Learning , E-LearningE-Learning , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , Lernenlearning , RSSReally Simple Syndication , social bookmarkingsocial bookmarking , social softwaresocial software , Sprachelanguage , Sprachenlernenlanguage learning , Weblogsblogging , Weblogs in educationWeblogs in education , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us, flickr, Fremdsprache, Fremdsprachenlernen, Wikipedia |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Lernsituationen mit Metaphern und Wikibooks - Fallstudien zu Entwicklungspotenzialen einer integrativen Medienbildung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Social Software and Language Acquisition: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 1190 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.