/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Situated Cognition and the Culture of Learning

Erstpublikation in: Educational Researcher, Vol. 18, No. 1. (Jan. - Feb., 1989), pp. 32-42.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

John Seely BrownAllan CollinsIn this paper, we try to explain in a deliberately speculative way, why activity and situations are integral to cognition and learning, and how different ideas of what is appropriate learning activity produce very different results. We suggest that, by ignoring the situated nature of cognition, education defeats its own goal of providing usable, robust knowledge. And conversely, we argue that approaches such as cognitive apprenticeship (Collins, Brown, & Newman, in press) that embed learning in activity and make deliberate use of the social and physical context are more in line with the understanding of learning and cognition that is emerging from research.
Von John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid im Text Situated Cognition and the Culture of Learning (1989)
John Seely BrownAllan CollinsMany teaching practices implicitly assume that conceptual knowledge can be abstracted from the situations in which it is learned and used. This article argues that this assumption inevitably limits the effectiveness of such practices. Drawing on recent research into cognition as it is manifest in everyday activity, the authors argue that knowledge is situated, being in part a product of the activity, context, and culture in which it is developed and used. They discuss how this view of knowledge affects our understanding of learning, and they note that conventional schooling too often ignores the influence of school culture on what is learned in school. As an alternative to conventional practices, they propose "cognitive apprenticeship" (Collins, Brown, & Newman, in press), which honors the situated nature of knowledge. They examine two examples of mathematics instruction that exhibit certain key features of this approach to teaching.
Von John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid im Text Situated Cognition and the Culture of Learning (1989)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown , Allan Collins , George Forman , Catherine Twomey Fosnot , Jean Lave , S. E. Newmann , Peter B. Pufall , L. B. Resnick , Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
cognitive apprenticeshipcognitive apprenticeship , Lernenlearning , microworldmicroworld , situated learning / situated cognitionsituated learning , Werkzeugetool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988 local  Constructivism in the Computer Age (George Forman, Peter B. Pufall) 12 7 0 0
1989 Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 3, 4, 8, 14, 1, 3, 9, 3, 6, 4, 4, 3 135 16 3 2274
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2, 6, 9, 10, 8 187 2 8 1607
1996 Constructivism (Catherine Twomey Fosnot) 4, 5, 3, 8, 8, 2, 5, 2, 4, 4, 2, 1 7 2 1 905
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1987 Learning in School and out (L. B. Resnick) 15 0 0 0
1989 local  Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 8, 19, 4, 1, 1, 2, 10, 3, 8, 6, 5, 5 105 11 5 3262

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
anchored instruction

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon75 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Situated Cognition and the Culture of Learning: Artikel als Volltext (lokal: 71 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-03-28)
Auf dem WWW Situated Cognition and the Culture of Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 2426 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es wird häufig von anderen Objekten im Biblionetz zitiert.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.