Writing, Citing, and Participatory MediaWikis as Learning Environments in the High School Classroom
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this article we use the rhetorical notion of
genre as an analytic lens for studying the use and
impact of new media in schools. Genre pervades
the scholastic life of students as they become
adept practitioners of written performances. Our
empirical studies investigate how creation and
consumption of media are linked as high school
students produce a public information resource
in their science classes using a specially designed
wiki. We found that, although institutional assessment
regimes for both students and teachers
inhibited collaboration and although the wiki
tools were appropriated as single-author environments,
the wiki, because it is an open, transparent
medium, supported students in building
a shared understanding of genre as they struggled
with an unfamiliar rhetorical situation. As
we describe the process by which students made
sense of an assignment that served purposes beyond
test preparation and classroom assessment,
we also demonstrate how writing on a public
wiki was a particularly useful writing experience
that brought about opportunities for reflection
and learning. These opportunities include transforming
the value of citation, creating a need to
engage deeply with content, and providing both
a need and a foundation for assessing information
resources.
Von Andrea Forte, Amy Bruckman im Text Writing, Citing, and Participatory Media (2010) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter , John Seely Brown , Amy Bruckman , Karen Carroll , Allan Collins , Ward Cunningham , Andrea Forte , J. Grudin , Mark Guzdial , Idit Harel , Henry Jenkins , Jean Lave , Bo Leuf , Pete Ludovice , Tom Morley , S. E. Newmann , Seymour Papert , Matthew Realff , Marlene Scardamalia , Etienne Wenger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Veröffentlichung der eigenen Arbeit kann motivierend wirken
Veröffentlichung erfordert eine gewisse Textqualität | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | cognitive apprenticeshipcognitive apprenticeship , Lernenlearning , MediaWiki , Offenheitopenness , Schreibenwriting , Schuleschool , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Schreiben am Computer, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
4 Erwähnungen
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6 (2011)
- The logic of wikis - The possibilities of the Web 2.0 classroom (Michael Glassman, Min Ju Kang) (2011)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- 3. Lernen im Spannungsfeld von Öffentlichkeit, Öffnung und Offenheit - Überlegungen am Beispiel des Wikieinsatzes in Schulen (Sandra Hofhues, Katharina Uhl)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Writing, Citing, and Participatory Media: Artikel als Volltext (: , 177 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.