/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Writing, Citing, and Participatory Media

Wikis as Learning Environments in the High School Classroom
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this article we use the rhetorical notion of genre as an analytic lens for studying the use and impact of new media in schools. Genre pervades the scholastic life of students as they become adept practitioners of written performances. Our empirical studies investigate how creation and consumption of media are linked as high school students produce a public information resource in their science classes using a specially designed wiki. We found that, although institutional assessment regimes for both students and teachers inhibited collaboration and although the wiki tools were appropriated as single-author environments, the wiki, because it is an open, transparent medium, supported students in building a shared understanding of genre as they struggled with an unfamiliar rhetorical situation. As we describe the process by which students made sense of an assignment that served purposes beyond test preparation and classroom assessment, we also demonstrate how writing on a public wiki was a particularly useful writing experience that brought about opportunities for reflection and learning. These opportunities include transforming the value of citation, creating a need to engage deeply with content, and providing both a need and a foundation for assessing information resources.
Von Andrea Forte, Amy Bruckman im Text Writing, Citing, and Participatory Media (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter , John Seely Brown , Amy Bruckman , Karen Carroll , Allan Collins , Ward Cunningham , Andrea Forte , J. Grudin , Mark Guzdial , Idit Harel , Henry Jenkins , Jean Lave , Bo Leuf , Pete Ludovice , Tom Morley , S. E. Newmann , Seymour Papert , Matthew Realff , Marlene Scardamalia , Etienne Wenger

Aussagen
KB IB clear
Veröffentlichung der eigenen Arbeit kann motivierend wirken
Veröffentlichung erfordert eine gewisse Textqualität

Begriffe
KB IB clear
cognitive apprenticeshipcognitive apprenticeship , Lernenlearning , MediaWiki , Offenheitopenness , Schreibenwriting , Schuleschool , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 6, 3, 4, 8, 14, 1, 3, 9, 3, 6, 4, 4 134 13 4 2271
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10, 5, 4 128 47 4 1578
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2, 6, 9, 10 183 2 10 1599
1996 CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 5, 7, 8, 1, 1, 1, 12, 5, 7, 9, 10 101 52 10 1545
1999 local  Communities of practice (Etienne Wenger) 5, 10, 21, 2, 1, 4, 3, 6, 3, 10, 8, 5 118 24 5 1276
2001  local  The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 7, 11, 15, 19, 6, 4, 8, 18, 6, 12, 11, 4 106 54 4 4604
2006 local  Convergence Culture (Henry Jenkins) 6, 3, 1, 7, 8, 2, 3, 6, 2, 3, 3, 5 51 3 5 718
2007 WikiSym 20077, 1, 5, 8, 17, 3, 4, 13, 6, 9, 7, 5 31 148 5 1917
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local  Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 4, 8, 19, 4, 1, 1, 2, 10, 3, 8, 6, 5 104 11 5 3257
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 4, 4, 6, 12, 7, 3, 2, 9, 3, 4, 6, 4 58 11 4 961
1994 local web  Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 3, 9, 5, 3, 2, 1, 7, 6, 3, 3, 7, 4 52 7 4 1852
1994 Groupware and social dynamics (J. Grudin) 4 0 0 0
2002 local web  When Collaboration doesn't work (Mark Guzdial, Pete Ludovice, Matthew Realff, Tom Morley, Karen Carroll) 3, 5, 5, 2, 7, 6, 1, 2, 2, 4, 3, 2 3 5 2 530
2007 local  Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 5, 6, 8, 20, 2, 1, 5, 12, 7, 7, 6, 7 10 40 7 1392

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Writing, Citing, and Participatory Media: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 177 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.