Karel++a gentle introduction to the art of object-oriented programming
|
Diese Seite wurde seit 16 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This text is designed for students in computer programming or as a supplement for a computer science course. The main goal of the text is to help students and instructors move from the world of Pascal and structured programming into the object-oriented design paradigms of C++. Software available to accompany the book allows students to apply techniques practically.
Von Klappentext im Buch Karel++ (1996) This creative approach to learning C++ programming introduces readers to Karel the Robot and then shows them how to design programs that instruct Karel to perform complex tasks. Karel's world is essentially a practice field on which readers learn valuable lessons about creating and debugging program. The programs instruct the robot to move and manipulate its environment using object orientation.
Von Joseph Bergin, Mark Stehlik, Jim Roberts, Richard E. Pattis im Buch Karel++ (1996) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard E. Pattis | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | C++ (Programmiersprache) , Karel , OOPobject oriented programming , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- Programming in schools - why, and how? (Raimond Reichert, Jürg Nievergelt, Werner Hartmann) (2001)
- Kara, finite state machines, and the case for programming as part of general education (Werner Hartmann, Jürg Nievergelt, Raimond Reichert) (2001)
- Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Fundamental Concepts of Computer Science - Thesis 15035, ETH Zürich, D-INFK, May 2003 (Raimond Reichert) (2003)
- Programmieren mit Kara - Ein spielerischer Zugang zur Informatik (Raimond Reichert, Jürg Nievergelt, Werner Hartmann) (2003)
- Lowering the barriers to programming - A taxonomy of programming environments and languages for novice programmers (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) (2005)
Co-zitierte Bücher
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.