Zusammenfassungen
This guide is a collection of ideas, strategies, and activities for an introductory creative computing experience using the Scratch programming language. The activities are designed to support familiarity and increasing fluency with
computational creativity and computational thinking. In particular, the activities encourage exploration of key
computational thinking concepts (sequence, loops, parallelism, events, conditionals, operators, data) and key
computational thinking practices (experimenting and iterating, testing and debugging, reusing and remixing,
abstracting and modularizing). Learn more about computational thinking – what it is and how to assess ist
development in learners – from resources in the appendix or by visiting http://scratched.gse.harvard.edu/ct
Von Karen Brennan, Christan Balch, Michelle Chung im Buch Creative Computing (2014) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Programmierenprogramming , Scratch |
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5 Erwähnungen
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- From Theory Bias to Theory Dialogue - Embracing Cognitive, Situated, and Critical Framings of Computational Thinking in K-12 CS Education (Yasmin B. Kafai, Chris Proctor, Debora Lui) (2019)
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Introduction to Computational Thinking for University Students (Zsuzsa Pluhár, Hajnalka Torma)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- An Analysis of Use-Modify-Create Pedagogical Approach's Success in Balancing Structure and Student Agency (Diana Franklin, Merijke Coenraad, Jennifer Palmer, Donna Eatinger, Anna Zipp, Marco Anaya, Max White, Hoang Pham, Ozan Gökdemir, David Weintrop) (2020)
- WiPSCE '21 - The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event / Erlangen, Germany, October 18-20, 2021 (Marc Berges, Andraes Mühling, Michal Armoni) (2021)
- Investigating Creative and Critical Engagement with Computing in the Hour of Code - (Practical Report) (Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai, Gayithri Jayathirtha, Mia S. Shaw) (2021)
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Developing Computational Fluency via Multimedia Stories (Rosa Bottino, Augusto Chioccariello, Laura Freina)
Co-zitierte Bücher
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Creative Computing: Gesamtes Buch als Volltext (: , 65941 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-28) | |
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.