Working at the frontierSwiss educational information and communication technology coordinators as mediators and intermediaries of the digital transformation
Michael Geiss, Tobias Röhl
Erstpublikation in: Research in Education
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
This article examines Swiss educational information and communication technology (ICT)
coordinators (‘P¨adagogischer ICT-Support’; PICTS) in Swiss compulsory schools in their
ambivalent role between active agents of change and mere facilitators for their colleagues.
Using a qualitative research design, it explores the history, self-perception and current
roles of PICTS in the canton of Zurich and their interaction with other actors in the
education system and the cantonal authorities. This paper draws on science and technology
studies to understand the unique role of educational ICT coordinators. The results
show that the perceptions and self-understanding of PICTS have remained consistent
since their establishment, even though the digital technologies they deal with have evolved
rapidly. Their dual role allows PICTS to be both active agents of change and part of a
school’s teaching staff. Working at the frontier, they are ambiguous figures, embodying
the contradictions of digital transformation in education without necessarily making them
explicit.
Von Michael Geiss, Tobias Röhl im Text Working at the frontier (2024) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Veronika Aegerter , Franziska Aeschlimann , Jean-Luc Barras , Schweizerischer Bundesrat , Larry Cuban , Beat Döbeli Honegger , Kerstin Drossel , Birgit Eickelmann , Carmen Flury , André Frey , Michael Geiss , Stephanie Greiwe , Doug Hearrington , Andreas Hepp , Beat Hotz-Hart , Glena Iten , Juliane Jarke , Leif Kramp , Bruno Latour , Theo Nacht , Ruedi Niederer , Daniel Pakoci , Dominik Petko , Doreen Prasse , Iwan Schrackmann , Johanna Schulze , Renate Schulz-Zander , Stephanie Schwab Cammarano , Bundesamt für Statistik , Susanne Stern , Neal Strudler , Ben Williamson | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Akteur-Netzwerk-Theorie (ANT)Actor-network theory , Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Elternparents , Kinderchildren , Lehrplan 21 , Pädagogische HochschuleUniversity for Teacher education , PICTS , Schuleschool , Schule im Netz (PPP-SiN) (Schweiz) , SchweizSwitzerland | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Curriculum / Lehrplan, LehrerIn, Lernen, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Working at the frontier: Artikel als Volltext (: , 590 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.