Teaching Programming and Algorithmic Complexity with Tangible MachinesZu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 68 bis 83), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Understanding the notional machine that conceptually executes a program is a crucial step towards mastery of computer programming. In order to help students build a mental model of the notional machine, visible and tangible computing agents might be of great value, as they provide the student with a conceptual model of who or what is doing the actual work. In addition to programming, the concept of a notional machine is equally important when teaching algorithmic design, complexity theory, or computational thinking. We therefore propose to use a common computing agent as notional machine to not only introduce programming, but also discuss algorithms and their complexity.
Von Tobias Kohn, Dennis Komm im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Teaching Programming and Algorithmic Complexity with Tangible Machines Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Harold Abelson , Maggie Bashford , Tim Bell , Karen Brennan , Andrea diSessa , Lana Dyck , Evelyn Eastmond , Mike Fellows , Jens Gallenbacher , Werner Hartmann , Jenna Hayes , Robert E. Horn , Yasmin B. Kafai , Caitlin Kelleher , Michael Kölling , Colleen M. Lewis , Liz Liang , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Deborah Nelson , Jürg Nievergelt , Seymour Papert , Randy Pausch , Henry Qin , Raimond Reichert , Mitchel Resnick , Susan H. Rodger , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Jay Silver , Brian Silverman , Ian H. Witten | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Programmieren ist schwierig | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Alice.org , computational thinkingcomputational thinking , Computercomputer , greenfootgreenfoot , Kara , Komplexitätcomplexity , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , notional machine , Programmierenprogramming , Scratch , turtle graphics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teaching Programming and Algorithmic Complexity with Tangible Machines: Artikel als Volltext @ Springer (: , 406 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument überflogen.