/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Beyond Coding

How Children Learn Human Values through Programming
, local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Beyond CodingWhy children should be taught coding not as a technical skill but as a new literacy—a way to express themselves and engage with the world.
Today, schools are introducing STEM education and robotics to children in ever-lower grades. In Beyond Coding, Marina Umaschi Bers lays out a pedagogical roadmap for teaching code that encompasses the cultivation of character along with technical knowledge and skills. Presenting code as a universal language, she shows how children discover new ways of thinking, relating, and behaving through creative coding activities. Today's children will undoubtedly have the technical knowledge to change the world. But cultivating strength of character, socioeconomic maturity, and a moral compass alongside that knowledge, says Bers, is crucial.
Bers, a leading proponent of teaching computational thinking and coding as early as preschool and kindergarten, presents examples of children and teachers using the Scratch Jr. And Kibo robotics platforms to make explicit some of the positive values implicit in the process of learning computer science. If we are to do right by our children, our approach to coding must incorporate the elements of a moral education: the use of narrative to explore identity and values, the development of logical thinking to think critically and solve technical and ethical problems, and experiences in the community to enable personal relationships. Through learning the language of programming, says Bers, it is possible for diverse cultural and religious groups to find points of connection, put assumptions and stereotypes behind them, and work together toward a common goal.
Von Klappentext im Buch Beyond Coding (2022)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mihaly Csikszentmihalyi , Angela Duckworth , Jean Lave , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Sherry Turkle , Annette Vee , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger , Maryanne Wolf

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , computational thinkingcomputational thinking , creative coding , Informatikcomputer science , Kinderchildren , Kindergarten , LehrerInteacher , Lernenlearning , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Motivationmotivation , Programmierenprogramming , Roboterrobot , Schuleschool , Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 9, 17, 6, 10, 12, 9, 8, 9, 13, 12, 15 189 39 15 2796
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18, 9, 25, 4, 9 347 47 9 5977
1984  local  The Second Self (Sherry Turkle) 1, 3, 24, 5, 10, 11, 6, 7, 13, 14, 6, 13 155 76 13 6264
1990 local  Flow (Mihaly Csikszentmihalyi) 69 2 0 0
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 1, 3, 14, 2, 6, 9, 10, 8, 4, 9, 8, 9 188 2 9 1637
2007 local  Proust and the Squid (Maryanne Wolf) 40, 11, 3, 7, 6, 4, 2, 3, 8, 2, 8 21 54 8 94
2015 local  Reclaiming Conversation (Sherry Turkle) 3, 4, 13, 3, 7, 7, 6, 6, 4, 12, 4, 13 12 50 13 475
2016 local  Grit (Angela Duckworth) 2, 1, 4, 2, 1, 5, 2, 2, 3, 4, 2, 14 7 15 14 143
2017 local  Coding Literacy (Annette Vee) 1, 6, 18, 2, 7, 7, 3, 2, 5, 13, 5, 14 9 89 14 543
2017  local  Lifelong Kindergarten (Mitchel Resnick) 1, 7, 17, 3, 11, 5, 4, 2, 10, 12, 3, 7 35 80 7 1011

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconVolltext dieses Dokuments

Beyond Coding: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 8480 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.