/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

Marina Umaschi Bers

Dies ist keine offizielle Homepage von Marina Umaschi Bers, E-Mails an Marina Umaschi Bers sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Marina Umaschi Bers and it is not possible to contact Marina Umaschi Bers here!

iconBücher von Marina Umaschi Bers Hier finden Sie alle Bücher der gewählten Person, die im Biblionetz vorhanden sind.

Buchcover

Blocks to Robots

Learning with Technology in the Early Childhood Classroom

(Marina Umaschi Bers) (2007) local 
Buch

Designing Digital Experiences for Positive Youth Development

From Playpen to Playground

(Marina Umaschi Bers) (2012)
Buchcover

The Official ScratchJr Book

(Marina Umaschi Bers, Mitchel Resnick) (2015)  
Buchcover

Coding as a Playground

Programming and Computational Thinking in the Early Childhood Classroom

(Marina Umaschi Bers) (2017) local 
Buchcover

Beyond Coding

How Children Learn Human Values through Programming

(Marina Umaschi Bers) (2022) local 

iconTexte von Marina Umaschi Bers Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text Texttyp
2014 local web  5, 4, 3, 7, 12, 2, 4, 9, 3, 2, 5, 6 Computational thinking and tinkering - Exploration of an early childhood robotics curriculum (Marina Umaschi Bers, Louise P. Flannery, Elizabeth R. Kazakoff) erschienen in Computers & Education 72 (2014) 145-157Journal-Artikel
2015 local web  4, 2, 3, 6, 7, 2, 3, 3, 2, 1, 4, 2 Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education (Katie Apone, Marina Umaschi Bers, Karen Brennan, Diana Franklin, Maya Israel, Pat Yongpradit)
erschienen in SIGCSE 2015 (Seite 671 - 672)
Konferenz-Paper

iconDefinitionen von Marina Umaschi Bers

computational thinking
  • This term has been defined in many ways and encompasses a broad and somewhat debated range of analytic and problem-solving skills, dispositions, habits, and approaches used in computer science
    von Marina Umaschi Bers, Louise P. Flannery, Elizabeth R. Kazakoff im Text Computational thinking and tinkering (2014)
Konstruktionismus
  • Constructionism proposes that technologies, computers as well as tangible manipulatives such as robotics, are powerful for educational purposes when used for supporting the design, the construction, and the programming of personally and epistemologically meaningful projects (Papert, 1980; Resnick, Bruckman, & Martin, 1996a).
    von Marina Umaschi Bersim Buch Blocks to Robots (2007) auf Seite 13
TangibleK project
  • The TangibleK Robotics Program, whose design is informed by the theoretical frameworks of constructionism and PTD, has iteratively implemented and assessed a set of programming and robotics tools, curricula, and pedagogical approaches in close collaboration with hundreds of children and dozens of teachers over the course of five years. The research goals of the TangibleK Robotics Program are to:
    1. Provide an evidence-based description of young children’s learning trajectories in computational thinking and capacity to understanding computer programming and robotics concepts when given developmentally appropriate materials,
    2. Develop and test an early childhood curriculum to teach developmentally appropriate concepts from computer programming and robotics to children in kindergarten through second grade,
    3. Investigate the design features of the programming interface and the mediating role interface design plays in learning to program.
    von Marina Umaschi Bers, Louise P. Flannery, Elizabeth R. Kazakoff im Text Computational thinking and tinkering (2014)

iconBemerkungen von Marina Umaschi Bers

Von Marina Umaschi Bers gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:


Texte
KB IB clear
Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education, Computational thinking and tinkering

iconZeitleiste

iconCoautorInnen

Katie Apone, Karen Brennan, Louise P. Flannery, Diana Franklin, Maya Israel, Elizabeth R. Kazakoff, Mitchel Resnick, Pat Yongpradit

iconZitationsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung von im Biblionetz erfassten Zitationen und Co-Autorschaften.

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconBegriffswolke von Marina Umaschi Bers

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

icon28 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

Beyond Coding: Gesamtes Buch als Volltext
Blocks to Robots: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1334 kByte)
Coding as a Playground: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 3925 kByte)
Auf dem WWW Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 413 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Computational thinking and tinkering: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 546 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.