bits and spacesarchitecture and computing for physical, virtual, hybrid realms; 33 projects by architecture and CAAD, ETH Zurich
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Empfehlungen
Ein faszinierendes Buch, das erahnen lässt, wie sich Lernen und Kommunizieren mit neuen Medien erweitern lassen.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 10.06.2001Zusammenfassungen
Contains 33 projects illustrating how computers can be used innovatively and creatively in designing physical, virtual and hybrid architecture. Included is a CD-Rom which demonstrates the design processes through animation sequences, demonstrating the dynamic features of the projects.
Von Klappentext im Buch bits and spaces (2001) Edited by Professor Maia Engeli and with a contribution by Professor Gerhard Schmitt, both of the Swiss Federal Institute of Technology (ETH Zürich), this book presents 33 exciting new projects which demonstrate the growing significance of CAAD for today's architects. Divided into 5 main chapters: Design in Space and Time; Learning and Creative Collaboration; Virtual Environments; IT and Practice; and Blurring Boundaries, the projects illustrate how computers can be used innovatively and creatively in designing physical, virtual and hybrid architecture. Particular emphasis is placed on the interaction between man and computer, and also on the aesthetic aspects.
The book is accompanied by a CD-Rom which documents the design processes through animation sequences, demonstrating the dynamic features of the projects. Whilst these tools, installations and multi-media projects have arisen out of the field of architecture, they exceed the narrow confines of this discipline to touch upon areas such as interior design, graphic design and information technology. The designs presented are colourful and complex, seeking to fire the imagination in creating a fitting environment for today's society
Von Klappentext im Buch bits and spaces (2001) Kapitel
- Creative Collaboration (Gerhard Schmitt)
- Introduction (Seite 6 - 7) (Gerhard Schmitt)
- Build-IT Competition (Seite 26 - 31) (Kerstin Höger)
- PHASE(x) (Seite 40 - 49) (Urs Hirschberg)
- Back to Future Reality (Seite 101 - 105) (Tom Sperlich)
- Personal Infostructures (Seite 132 - 135) (Michele Milano)
- Knowledge Territory (Seite 140 - 145) (Mikako Harada, Malgorzata Miskiewicz-Bugajski )
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Alter Ego Projekt, Computer Aided Language Learning (CALL), Digitalisierung, E-Mail, facebook, Fremdsprachenlernen, Google, Internet in der Schule, Mobile Assisted Language Learning (MALL), Schule |
Tagcloud
2 Vorträge von Beat mit Bezug
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Three worlds of CSCL - Can we support CSCL (Paul A. Kirschner) (2002)
- Over-scripting CSCL - The risks of blending collaborative learning with instructional design (Pierre Dillenbourg)
- Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) (2003)
- Knowledge Visualization - The use of complementary visual representations for the transfer of knowledge. A model, a framework, and four new approaches (Remo A. Burkhard) (2005)
- Semantic Web - Wege zur vernetzten Wissensgesellschaft (Tassilo Pellegrini, Andreas Blumauer) (2006)
- Knowledge Visualization - Die nächste Herausforderung für Semantic Web Forschende? (Remo A. Burkhard)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- Schularchitektur im interdisziplinären Diskurs (Jeanette Böhme) (2009)
- 22. Virtuelle Architekturen und Schulorte (Patrick Jakob)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Externe Links
bits and spaces: Website zum Buch ( : 2021-03-21) | |
Wissensterritorium: In the Knowledge Territory project, tools enlarged our knowledge by providing a means of gathering, structuring and visualizing large amounts of information that grew and changed over time. ( : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2011-11-28) |
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt ein physisches, aber kein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Beat hat dieses Buch auch schon in Vorträgen erwähnt.