Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Gerd Antes |
«Vieles ist blankes Marketing» (2018)
«Das sieht eher nach Irrsinn aus» (2020)
| |
Gary Anthes |
Search Engine Agendas (2016)
| Siehe Search Engine Agendas (2016)
|
Jacqueline Anthes |
Konzept eines Orientierungsrahmens für den Lernbereich Globale Entwicklung im Fach Informatik im Rahmen der Bildung für Nachhaltige Entwicklung (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit)
| |
Adam Anthony |
Starting and sustaining an undergraduate research program in computer science (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Barbara M. Anthony |
Operations research (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Dale Anthony Carnegie |
An Agile Conversion Masters Degree Programme in Software Development (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Anna Anthropy |
Make Your Own Scratch Games! (2019)
| Siehe Make Your Own Scratch Games! (2019)
|
Gabriella Anton |
Studio K (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Karl-Heinz Anton |
Mit List und Tücke argumentieren (1995)
| Siehe Mit List und Tücke argumentieren (1995)
|
Pavlo D. Antonenko |
Implications of Neuroimaging for Educational Research (2014)
| Siehe Implications of Neuroimaging for Educational Research (2014)
|
Conny H. Antoni |
Teamarbeit gestalten (2000)
| Siehe Teamarbeit gestalten (2000)
|
Chiara Antonietti |
Examining 21st century skills in BYOD schools (2024)
Why do some teachers teach media literacy while others do not?
| |
Jose Antonio Delgado |
Personalized Links Recommendation Based on Data Mining in Adaptive Educational Hypermedia Systems (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Angeliki Antoniou |
Computing in the physical world engages students (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.) Educational Robotics in the service of CSE (2016) (erschienen in Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016))
| |
Peter K. Antonitsch |
Siehe Peter K. Antonitsch |
Siehe Peter K. Antonitsch |
Ioannis Antonoglou |
Mastering the game of Go without human knowledge (2017)
| Siehe Mastering the game of Go without human knowledge (2017)
|
Ingo Antony |
Tablet-Klassen (2018)
| Siehe Tablet-Klassen (2018)
|
Wolfgang Antritter |
Umrisse einer Pädagogik des 21. Jahrhunderts im Kontext der Digitalisierung (2022)
| Siehe Umrisse einer Pädagogik des 21. Jahrhunderts im Kontext der Digitalisierung (2022)
|
Maria Antropova |
Eye tracking in computing education (2014)
| Siehe Eye tracking in computing education (2014)
|
John Anvik |
Program Wars (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Saira Anwar |
Impact of Educational Technology-Based Learning Environment on Students' Achievement Goals, Motivational Constructs, and Engagement (2019) (erschienen in ICER 2019)
| |
Tehreem Anwar |
Exploring the Enacted Computing Curriculum in K-12 Schools in South Asia (2020) (erschienen in ICER 2020)
| |
The Anytime Anywhere Learning Foundation (AALF) |
21 Schritte (2014)
| Siehe 21 Schritte (2014)
|
Philipp Anz |
Ransomware-Attacke auf Hochschule Luzern (2023)
| Siehe Ransomware-Attacke auf Hochschule Luzern (2023)
|
Gregor Anželj |
Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia (2022)
| Siehe Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia (2022)
|
Hiroyuki Aoki |
Proposal for Teaching Manufacturing and Control Programming Using Autonomous Mobile Robots with an Arm (2008) (erschienen in Informatics Education - Supporting Computational Thinking) Development of an Educational System to Control Robots for All Students (2008)
| |
Daan Apeldoorn |
KI in der Schule (2021)
| Siehe KI in der Schule (2021)
|
Miriam Apffelstaedt |
Service Learning an Hochschulen: das Augsburger Modell (2011)
| Siehe Service Learning an Hochschulen: das Augsburger Modell (2011)
|
Rudolf Apflauer |
Schule Online (2000)
| Siehe Schule Online (2000)
|
Mikko Apiola |
Past, Present and Future of Computing Education Research (2023)
Pedagogy of 1 (2013) (erschienen in Koli Calling 2013) Building CS Research Capacity in sub-Saharan Africa by Implementing a Doctoral Training Program (2015) New perspectives on the pedagogy of programming in a developing country context (2012) (erschienen in Computer Science Education 3/2012) Creativity and intrinsic motivation in computer science education (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Mikko-Ville Apiola |
The Impact of Self-Theories to Academic Achievement and Soft Skills in Undergraduate CS Studies (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Gianluca Apollaro |
Making turing machines accessible to blind students (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Amy W. Apon |
Grid computing at the undergraduate level (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Katie Apone |
Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education (2015)
| Siehe Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education (2015)
|
Hippokratis Apostolidis |
Anxiety Awareness in Education (2014) (erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education)
| |
Nicolas Apostolopoulos |
Siehe Nicolas Apostolopoulos |
Siehe Nicolas Apostolopoulos |
Dimitra Apostolopoulou |
Theories of Learning in Math and Science Educational Software (2014) (erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education)
| |
Arjun Appadurai |
Modernity at Large (1996)
| Siehe Modernity at Large (1996)
|
Christine Appel |
Skype-Based Tandem Language Learning and Web 2.0 (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |
Florence Appel |
Proposed revisions to the social and professional knowledge area for CS2013 (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Computer science curriculum 2013 (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Frank Appel |
«Das haben wir längst hinter uns» (2017)
| Siehe «Das haben wir längst hinter uns» (2017)
|
Markus Appel |
Siehe Markus Appel |
Siehe Markus Appel |
Sven Appel |
Immersive Räume zur Kreativitätsunterstützung (2024)
| Siehe Immersive Räume zur Kreativitätsunterstützung (2024)
|
Tamara Appel |
In 25 Tagen in die digitale Welt (2021) (erschienen in Wie Corona die Hochschullehre verändert)
| |
Hans-Jürgen Appelrath |
Kostenpflichtiger Content in Lernportalen (2004)
| Siehe Kostenpflichtiger Content in Lernportalen (2004)
|
Ralf Appelt |
Medien & Bildung (2011)
| Siehe Medien & Bildung (2011)
|
Wolfgang Appelt |
BSCL- Basic Support for Collaborative Learning (2003) (erschienen in DeLFI 2003) Telekooperation in offenen sozialen Gruppen (1999) (erschienen in LOG IN 3/4 1999) Plattformen (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) Kollaborationsorientierte asynchrone Werkzeuge (2001)
| |
Stephanie Appius |
Bericht Lehrmittel im Fachbereich Medien und Informatik (2021)
Weiterentwicklung der Qualifikation von Primarlehrpersonen (2021)
Lehrmittel - mehr als Schulbücher (2011)
| |
Apple |
iPhones Human Interface Guidelines (2008)
iOS 5 Education (2012)
Apple Classrooms of Tomorrow - Today (2008)
| |
Bryan Appleyard |
Why Microsoft and Intel tried to kill the XO $100 laptop (2008)
| Siehe Why Microsoft and Intel tried to kill the XO $100 laptop (2008)
|
Anne Gates Applin |
Status report of the SIGCSE committee on teaching computer science research methods (2007) Computing research methods multi-perspective digital library (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Second language acquisition and CS1 (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
| |
Carmela Aprea |
Instruktionale Qualität von grafischen Darstellungen in Lehrmitteln (2010)
Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung (2019)
| |
Abdelhak Aqqal |
The Macro Design as an Own Task in WBT Production (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Yvette M. Aqui |
Putting the pieces together (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
| |
Thomas von Aquin |
| |
Sousan Arafeh |
Writing, Technology and Teens (2008)
| Siehe Writing, Technology and Teens (2008)
|
Cecilia R. Aragon |
A Tale of Two Online Communities (2009)
| Siehe A Tale of Two Online Communities (2009)
|
Diana Aragon |
A Tale of Two Online Communities (2009)
| Siehe A Tale of Two Online Communities (2009)
|
Dordaneh Arangeh |
ICT-Strategie an der ETH Zürich (2008)
| Siehe ICT-Strategie an der ETH Zürich (2008)
|
Eduardo Aranha |
An Approach to Generate Virtual Tutors for Game Programming Classes (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Catarina Liane Araújo |
Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays (2017)
| Siehe Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays (2017)
|
Alex A. Aravind |
MiniOS (2015)
| |
Farhad Arbab |
Computing and Interaction (2006)
| Siehe Computing and Interaction (2006)
|
Ursula Arbeiter |
Computer machen dick, dumm und gewalttätig? (2007)
| Siehe Computer machen dick, dumm und gewalttätig? (2007)
|
Arbeitsgruppe e-Education der SATW |
Siehe Arbeitsgruppe e-Education der SATW |
Siehe Arbeitsgruppe e-Education der SATW |
Arbeitsgruppe e-Society der SATW |
Siehe Arbeitsgruppe e-Society der SATW |
Siehe Arbeitsgruppe e-Society der SATW |
Arbeitsgruppe für medienpädagogische Fragen der NW-EDK |
Leitideen der Medienpädagogik (1993)
| Siehe Leitideen der Medienpädagogik (1993)
|
OCG Arbeitskreis Kommunikationstechnologie |
Informations- und Kommunikationstechnologie in der Bildung (2013)
| Siehe Informations- und Kommunikationstechnologie in der Bildung (2013)
|
AfH Arbeitsstelle für Hochschuldidaktik |
Siehe AfH Arbeitsstelle für Hochschuldidaktik |
Siehe AfH Arbeitsstelle für Hochschuldidaktik |
Catherine Arber |
«Die Klassenzimmer öffnen sich» (2018)
| Siehe «Die Klassenzimmer öffnen sich» (2018)
|
Nichole Arbino |
2022 EDUCAUSE Horizon Report (2022)
| Siehe 2022 EDUCAUSE Horizon Report (2022)
|
David T. Arbour |
First experiences with a classroom recording system (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Evaluation of automatic classroom capture for computer science education (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Clark B. Archer |
The effective integration of software engineering principles throughout the undergraduate computer science curriculum (abstract) (1995) (erschienen in SIGCSE 1995) A Monte Carlo comparison of the binary and interpolation search algorithms (1987) (erschienen in SIGCSE 1987)
| |
Karin Archer |
Examining the impact of off-task multi-tasking with technology on real-time classroom learning (2011)
| Siehe Examining the impact of off-task multi-tasking with technology on real-time classroom learning (2011)
|
Walter Archer |
A framework for analysing critical thinking in computer conferences (2001)
| Siehe A framework for analysing critical thinking in computer conferences (2001)
|
James K. Archibald |
A course in real-time embedded software (2007) (erschienen in Computer Science Education 2/2007)
| |
Juan M. Arco |
Quality of service over Ethernet for telelearning applications (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Oscar Ardaiz |
Wikideas and creativity connector (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Mark A. Ardis |
Using peer review in teaching computing (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
Gerald Ardito |
Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning (2018)
| Siehe Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning (2018)
|
Giuseppe Ardrizzo |
New Episthemologies in a Changing Media Environment (2008) (erschienen in Digital Literacy)
| |
Shaljan Areepattamannil |
STEAM Education (2019)
| Siehe STEAM Education (2019)
|
Alexandra Aregger |
Ist Teilzeitarbeit wirklich das Schmarotzertum der Privilegierten? (2023)
Lerndefizit wegen geschlossener Schulen? Fehlanzeige (2023)
In 30 Minuten zum falschen Zertifikat (2022)
| |
Kurt Aregger |
Weiterbildung von Lehrpersonen zu Schulischen Heilpädagogen (1995) (erschienen in Lehrerbildung für die Heil-/Sonderpädagogik: Schulische Heilpädagogik) Berufsbildung für die Lehrerweiterbildung (1992) (erschienen in Perspektiven der Lehrerbildung: Eine aktuelle Bestandesaufnahme)
| |
Urs Aregger |
Medien- und ICT-Empfehlungen (2016)
ICT an der Volksschule (2004)
| |
Hannah Arendt |
| |
Franz Arenhövel |
Computereinsatz im differenzierten Sprachunterricht der Grundschule (1996)
| Siehe Computereinsatz im differenzierten Sprachunterricht der Grundschule (1996)
|
Markus Arens |
E-Learning in der beruflichen Bildung (2012)
Die empirische Erfassung von Medienkompetenz mit Hilfe einer triangulativen Kombination qualitativer und quantitativer Forschungsmethoden (2010)
| |
Diane Aretz |
Lernen mit immersiver Virtual Reality (2020)
| Siehe Lernen mit immersiver Virtual Reality (2020)
|
Miguel Arevalillo-Herráez |
Serious Games for Health and Safety Training (2012)
| Siehe Serious Games for Health and Safety Training (2012)
|
Andrea Arežina |
Im Fall von Panik – lesen Sie diesen Beitrag (2020)
| Siehe Im Fall von Panik – lesen Sie diesen Beitrag (2020)
|
J. M. Arfman |
Project Athena (1992)
| Siehe Project Athena (1992)
|
Marco Arguedas |
Concept Maps (2005)
| Siehe Concept Maps (2005)
|
Rodolfo Argueta |
Laptop Initiatives: Summary of Research Across Six States (2011)
| Siehe Laptop Initiatives: Summary of Research Across Six States (2011)
|
Dan Ariely |
Siehe Dan Ariely |
Siehe Dan Ariely |
Robert Ariew |
Second Language Reading in Hypertext Environments (2008) (erschienen in Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning)
| |
Taeko Ariga |
Can We Use Swift as a First Language to Teach Programming to Non-majors? (2019) (erschienen in ICER 2019) Communication Education Program - Collaborative project with elderly persons by creating digital storybooks - (2018)
| |
Heike Aring-Waldmann |
Das Medikament hilft nicht, es schadet eher (2004) (erschienen in Das Innere Team in Aktion)
| |
Aristipp |
| |
Aristoteles |
Siehe Aristoteles |
Siehe Aristoteles |
Chulakorn Aritajati |
A Socio-Cognitive Analysis of Summer Camp Outcomes and Experiences (2015)
| |
Christopher Ariza |
A model for piloting pathways for computational thinking in a general education curriculum (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Eetu Arkko |
Enhancing Understanding of Data Traces and Profiling Among K-9 Students Through an Interactive Classroom Game (2024) (erschienen in WIPSCE '24) Teaching K-12 students about the impact and mechanics of social media (2024) (erschienen in WIPSCE '24)
| |
Clarissa Sabrina Arlinghaus |
BYTE Challenge - from competition to STEM platform (2022) (erschienen in WiPSCE '22)
| |
Sebastian Arlt |
Use and future of wiki systems in veterinary education?
| |
Wolfgang Arlt |
Siehe Wolfgang Arlt |
Siehe Wolfgang Arlt |