Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Detlef Flock |
Werkstatt: PYTHON im Wahlfach Informatik (2003) (erschienen in LOG IN 122/123/2003)
| |
Corinna Flöck |
Appraisal Interviews as a Tool for Organizational Knowledge Sharing (2007)
| Siehe Appraisal Interviews as a Tool for Organizational Knowledge Sharing (2007)
|
Erwin Flohr |
Technische Konzepte eines Schulnetzwerks (2003) (erschienen in Regionale IT-Planung für Schulen)
| |
Beate Florenz |
Zeichnung – Gedankenstriche zu einer altbekannten terra incognita (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Fernando Flores |
Siehe Fernando Flores |
Siehe Fernando Flores |
Nuno Flores |
Incremental knowledge acquisition in software development using a weakly-typed Wiki (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Wikis4SE 2009 (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Pamela Flores |
Exploring misconceptions of operating systems in an online course (2013) (erschienen in Koli Calling 2013)
| |
Ernst Florey |
Gehirn und Zeit (1991)
| Siehe Gehirn und Zeit (1991)
|
Alexander Florian |
Siehe Alexander Florian |
Siehe Alexander Florian |
Richard Florida |
Reset (2010)
The flight of the creative class (2005)
The rise of the creative class and how it’s transforming work, leisure, community and everyday life (2002)
| |
Luciano Floridi |
Siehe Luciano Floridi |
Siehe Luciano Floridi |
Inez De Florio-Hansen |
Digitalisierung, Künstliche Intelligenz und Robotik (2020)
KI-Tools für den Unterricht (2023)
| |
Joël Floris |
Public Health Interventions, Epidemic Growth, and Regional Variation of the 1918 Influenza Pandemic Outbreak in a Swiss Canton and Its Greater Regions (2021)
| Siehe Public Health Interventions, Epidemic Growth, and Regional Variation of the 1918 Influenza Pandemic Outbreak in a Swiss Canton and Its Greater Regions (2021)
|
Christian Flörkemeier |
EPC-Technologie (2005) (erschienen in Das Internet der Dinge) Einführung in die RFID-Technologie (2005) (erschienen in Das Internet der Dinge)
| |
Mark Floryan |
Effects of a Pathfinding Program Visualization on Algorithm Development (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Jesse Flot |
The role of physicality in rich programming environments (2013) (erschienen in Computer Science Education 4/2013)
| |
Giorgos Flouris |
Trialogical E-Learning and Emergent Knowledge Artifacts (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
John M. Flowers |
Stimulating minority student retention with BalloonSAT projects (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Christiane Floyd |
Siehe Christiane Floyd |
Siehe Christiane Floyd |
Steven Floyd |
Doors, Walls and Windows? (2019)
| Siehe Doors, Walls and Windows? (2019)
|
Tamara Floyd Smith |
The relationship between belonging and ability in computer science (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Mi-Cha Flubacher |
Fächerwahl - Zusatzstudie Informatik (2007)
| Siehe Fächerwahl - Zusatzstudie Informatik (2007)
|
Rita Flubacher |
E-Auto-Boom produziert Verlierer (2021)
| Siehe E-Auto-Boom produziert Verlierer (2021)
|
Andrew Fluck |
Teaching Coding in K-12 Schools (2023)
Tensions in specifying computing curricula for K-12 (2018)
eExams (2017)
Large Effect Size Studies of Computers in Schools (2017)
Evaluating Acceptance of a Haptic Learning Resource from Various Perspectives (2017)
| |
Sarah Fluck |
«Eine solche App erzieht zur Abhängigkeit» (2019)
Von der Liebe zum Kanaldeckel (2019)
Franz Fischlin kennt hier niemand (2018)
| |
François Flückiger |
Schulportrait: Collège Saint-Michel, Fribourg (2010) (erschienen in Lernplattformen in Schulen) Schulportrait: Oberstufe Jolimont, Fribourg (2010) (erschienen in Lernplattformen in Schulen) Schulportrait: Cycle d'orientation de la Gradelle (2010) (erschienen in Lernplattformen in Schulen)
| |
Kimberly Fluet |
Qualitative Analysis of Open-ended Comments in Introductory CS Courses (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Ricky Fluke |
Testing a Will, Skill, Tool Model of Technology Integration (2003)
| Siehe Testing a Will, Skill, Tool Model of Technology Integration (2003)
|
Barbara Flunger |
Gleiche Wirkung in jedem Klassenzimmer? (2022)
| Siehe Gleiche Wirkung in jedem Klassenzimmer? (2022)
|
Carmen Flury |
How Computers Entered the Classroom, 1960–2000 (2023)
| Siehe How Computers Entered the Classroom, 1960–2000 (2023)
|
Vilém Flusser |
Siehe Vilém Flusser |
Siehe Vilém Flusser |
Andreas Flütsch |
E-Auto kostet Tausende Schweizer Jobs (2019)
| Siehe E-Auto kostet Tausende Schweizer Jobs (2019)
|
Clif Flynt |
Real-world program design in CS2 (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
Jerry Fodor |
Siehe Jerry Fodor |
Siehe Jerry Fodor |
George Foe-Aman |
A Cyberensemble of Inversion, Immersion, Shared Knowledge Areas, Query, and Digital Media-Making in STEM Classrooms (2016)
| Siehe A Cyberensemble of Inversion, Immersion, Shared Knowledge Areas, Query, and Digital Media-Making in STEM Classrooms (2016)
|
Lynette Foe-Aman |
A Cyberensemble of Inversion, Immersion, Shared Knowledge Areas, Query, and Digital Media-Making in STEM Classrooms (2016)
| Siehe A Cyberensemble of Inversion, Immersion, Shared Knowledge Areas, Query, and Digital Media-Making in STEM Classrooms (2016)
|
Malte Foegen |
Organisation in einer digitalen Welt (2016)
| Siehe Organisation in einer digitalen Welt (2016)
|
Ulla G. Foehr |
Generation M (2005)
Generation M2 (2010)
| |
Jan Foelsing |
New Work braucht New Learning (2021)
| Siehe New Work braucht New Learning (2021)
|
Frank Foerster |
Eingangsvoraussetzungen von Grundschullehramtsstudierenden in Bamberg (2006)
| Siehe Eingangsvoraussetzungen von Grundschullehramtsstudierenden in Bamberg (2006)
|
Heinz von Foerster |
Siehe Heinz von Foerster |
Siehe Heinz von Foerster |
David B. Fogel |
How to Solve It (2004)
| Siehe How to Solve It (2004)
|
B. J. Fogg |
Siehe B. J. Fogg |
Siehe B. J. Fogg |
S. C. Fok |
A Practical A.I. Development Module for a Robotics Course (1996) (erschienen in Computer Science Education 2/1996)
| |
Daniel Fokum |
Facilitating Course Assessment with a Competitive Programming Platform (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Daniel T. Fokum |
Student Performance in Computing Courses in the face of Growing Enrollments (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) The Performance of Female Computer Science Students across Three Caribbean Islands (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| - ICER 2020
- Student Perceptions of Fairness and Security in a Versioned Programming Exam
|
James D. Foley |
Evaluating the Efficiency and Effectiveness of Adaptive Parsons Problems (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
Samantha S. Foley |
Building Computer Science K-12 PLCs in Rural Communities (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Do roadshows work? (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Elena Folini |
Sprünge in der gläsernen Decke (2007)
| Siehe Sprünge in der gläsernen Decke (2007)
|
Michael Folk |
Personality and Procedure-Writing (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
| |
Anne-Mari Folkesson |
Self-regulated learning through writing on computers (2006)
| Siehe Self-regulated learning through writing on computers (2006)
|
Maria Fölling-Albers |
Handbuch Didaktik des Sachunterrichts (2015)
Soziokulturelle Bedingungen der Kindheit (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Franziska Föllmi |
«Wir haben die Behörden mehrmals per Telefon und Mail gewarnt» (2020)
| Siehe «Wir haben die Behörden mehrmals per Telefon und Mail gewarnt» (2020)
|
Raymond Folse |
Planning and implementing an internship program for undergraduate computer science students (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
Ulla Fölsing |
Geniale Beziehungen (1999)
| Siehe Geniale Beziehungen (1999)
|
Tomáš Foltýnek |
Testing of Detection Tools for AI-Generated Text (2023)
| Siehe Testing of Detection Tools for AI-Generated Text (2023)
|
R. Taylor Fondren |
A development environment for distributed synchronous collaborative programming (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Peter Kin-Fong Fong |
What did they do? (2010)
| Siehe What did they do? (2010)
|
Simon Fong |
A method for measuring co-authorship relationships in MediaWiki (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Pierre-Gérard Foniolliet |
Die neuen Techniken als Herausforderung an die Schule (1990)
| Siehe Die neuen Techniken als Herausforderung an die Schule (1990)
|
Katharina Fontana |
Bildungsrevolution von oben (2024)
«Die Studenten vergeuden ihre Zeit» (2022)
Beim Gymnasium geht das Prestige vor (2021)
«Jetzt stellt euch bitte mit euren Pronomen vor» (2023)
«Schüler lernen mehr, wenn ihr Lehrer streng benotet» (2024)
| |
Daniel Foppa |
Rechnen, Schreiben und Turnen mit dem iPhone (2010)
Wie Experten einen Kommissionsentscheid kippten (2019)
Der Radikaldemokrat (2019)
Das Recht auf Vergessen im Internet (2012)
| |