Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Birgit May |
Auswirkung von Vorlesungsaufzeichnungen auf die Lernrolle und Studienleistung im Fach Mathematik (2011) (erschienen in DeLFI 2011) Coopetition-Simulation-Ansatz zur Förderung der Lernerpartizipation an der Erstellung von nutzergenerierten Inhalten. Ein Erfahrungsbericht aus einem Kooperationsprojekt zur Lernfilmproduktion (2010) (erschienen in DeLFI 2010) Hindernisse für die Nutzung von E-Learning an Hochschulen (2017)
| |
Carol May |
Battle stories from the field (2002)
| Siehe Battle stories from the field (2002)
|
Evelyn May |
Bilder über Partizipation (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Johannes May |
Teaching Logic with Iltis (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Michael K. May |
Effective Live Online Faculty Development Workshops (2006) (erschienen in Educause Quarterly 4/2006)
| |
Philipp May |
«Unglaublich schwierig, politisch die richtige Entscheidung zu treffen» (2020)
| Siehe «Unglaublich schwierig, politisch die richtige Entscheidung zu treffen» (2020)
|
Naiara Maya |
IKASYS (2007)
| Siehe IKASYS (2007)
|
Berry Mayall |
Conversations with Children (2000) (erschienen in Research with Children)
| |
Jutta Maybaum-Fuhrmann |
E-Learning in der Lehrerfortbildung (2002) (erschienen in E-Learning) E-Learning für Lehrkräfte (2002)
| |
Simon Maybin |
Busting the attention span myth (2017)
| Siehe Busting the attention span myth (2017)
|
Nicolas Mayencourt |
Der Computer ersetzt klassisches Lernen nicht (2017)
| Siehe Der Computer ersetzt klassisches Lernen nicht (2017)
|
Godfrey Mayende |
Requirements for a Seamless Collaborative and Cooperative MLearning System (2015) (erschienen in Seamless Learning in the Age of Mobile Connectivity)
| |
Alexander Mayer |
Marktübersicht: Weitere Wikis (2005) (erschienen in Wiki)
| |
Andreas Mayer |
Telebesprechungen und Telepräsenz (2001)
Einführung und Betrieb (2001)
| |
Beat Mayer |
Der PER aus Deutschschweizer Sicht (2012)
Die Schweiz auf dem Weg zur Wissensgesellschaft (2002)
| |
Ben Mayer |
| |
Christian Mayer |
«Putin fürchtet seinen eigenen Tod» (2022)
| Siehe «Putin fürchtet seinen eigenen Tod» (2022)
|
Florian Mayer |
Erfolgsfaktoren von Social Media: Wie 'funktionieren' Wikis? (2013)
Wer nutzt Weblogs für kollaborative Lern- und Wissensprozesse? (2006)
| |
Harald Mayer |
A Storyboard of the APOSDLE Vision (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Katja Mayer |
| |
Marissa Mayer |
Innovation, design, and simplicity at google (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Maximilian Mayer |
Auswege aus der digitalen Unmündigkeit (2024)
| Siehe Auswege aus der digitalen Unmündigkeit (2024)
|
Ralf Mayer |
Die Emotionalität des Ausdrucks (2024) (erschienen in Populismus und Protest)
| |
Richard E. Mayer |
Siehe Richard E. Mayer |
Siehe Richard E. Mayer |
Robert Mayer |
Streit um die Robotersteuer (2017)
«Die Geschäftskultur von Banken begünstigt unehrliches Verhalten» (2014)
| |
Sabine Mayer |
Talentkompass NRW (2005)
| Siehe Talentkompass NRW (2005)
|
Thomas Mayer |
Soziale Netzwerke (2012)
| Siehe Soziale Netzwerke (2012)
|
Karolína Mayerová |
Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia (2017)
From Bebras Tasks to Lesson Plans (2019)
Gender Differences in Graph Tasks - Do They Exist in High School Bebras Categories Too? (2018)
Differences Between 9–10 Years Old Pupils’ Results from Slovak and Czech Bebras Contest (2018)
| |
Ketan Mayer-Patel |
My Digital Hand (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Viktor Mayer-Schönberger |
Siehe Viktor Mayer-Schönberger |
Siehe Viktor Mayer-Schönberger |
J. T. Mayes |
Cognitive Tools for Learning (1992)
| Siehe Cognitive Tools for Learning (1992)
|
Chris Mayfield |
Guiding Students to Discover CS Concepts & Develop Process Skills Using POGIL (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Workshop (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Survey courses and AP CS principles (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Special Session (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL) in Computer Science (2015) Learning relational algebra by snapping blocks (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Special Session (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Introducing computational thinking in education courses (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) POGIL in Computer Science (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
John E. Mayfield |
The Engine of Complexity (2013)
| Siehe The Engine of Complexity (2013)
|
Laura Mayfield Tomokiyo |
Successes and challenges in implementing a progressive K-8 computer science curriculum (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
| |
Camille Mayland |
Fernunterricht während der Coronavirus-Pandemie (2021)
| Siehe Fernunterricht während der Coronavirus-Pandemie (2021)
|
Fiona Mayne |
Scaffolding Engagement with Educational Technologies to Develop Computational Thinking in Year 1 Girls (2023)
| Siehe Scaffolding Engagement with Educational Technologies to Develop Computational Thinking in Year 1 Girls (2023)
|
Peter Mayne |
Lessons in Teaching Computing in Primary Schools (2014)
| Siehe Lessons in Teaching Computing in Primary Schools (2014)
|
Jean Mayo |
A communication library to support concurrent programming courses (2002) (erschienen in SIGCSE 2002) Teaching Cryptography and Access Control Hands-On (2015) A secure unrestricted advanced systems laboratory (1999) (erschienen in SIGCSE 1999) Teaching Integer Security Using Simple Visualizations (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Quentin Mayo |
Bug catcher (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Päivi Mayor |
Cultural Aspects and Online Pedagogy: Building International Learning Communities in an Online Educational Leadership Degree Programme (2018)
| Siehe Cultural Aspects and Online Pedagogy: Building International Learning Communities in an Online Educational Leadership Degree Programme (2018)
|
Anna Mayr |
«Wir müssen aufhören, Arbeit zu verherrlichen» (2020)
| Siehe «Wir müssen aufhören, Arbeit zu verherrlichen» (2020)
|
Franziska Mayr |
Observing Computational Thinking Skills of Kindergarten Children (2022)
| Siehe Observing Computational Thinking Skills of Kindergarten Children (2022)
|
Heinrich C. Mayr |
Was ist Informatik? (2006)
| Siehe Was ist Informatik? (2006)
|
Johannes Mayr |
Führungskräfte im Klassenraum (2007)
| Siehe Führungskräfte im Klassenraum (2007)
|
Peter Mayr |
Fachlexikon e-learning (2002)
| Siehe Fachlexikon e-learning (2002)
|
Stefan Mayr |
taschenfunk (2009)
| Siehe taschenfunk (2009)
|
Hannu Mäyrä |
Learning programming by programming (2006) (erschienen in Koli Calling 2006)
| |
Helgo Mayrberger |
Interaktive Whiteboards Schritt für Schritt in die Schule integrieren (2010)
| Siehe Interaktive Whiteboards Schritt für Schritt in die Schule integrieren (2010)
|
Kerstin Mayrberger |
Siehe Kerstin Mayrberger |
Siehe Kerstin Mayrberger |
Franz Mayrhofer |
Betreuung des Rechnerbetriebs an (bayer.) Schulen (1998)
Systembetreuung (1998) (erschienen in LOG IN 1/1998) Systembetreuung (1998) (erschienen in LOG IN 2/1998)
| |
Daniel Mays |
Systematisches Review des empirischen Forschungsstands zu digitalen Medien für SchülerInnen mit einem zusätzlichen oder einem sonderpädagogischen Förderbedarf unter Berücksichtigung inklusiver, integrativer und exkludierender Unterrichtsszenarien (2023)
| Siehe Systematisches Review des empirischen Forschungsstands zu digitalen Medien für SchülerInnen mit einem zusätzlichen oder einem sonderpädagogischen Förderbedarf unter Berücksichtigung inklusiver, integrativer und exkludierender Unterrichtsszenarien (2023)
|
Athit Maytarttanakhon |
Olympiad in Computer Science and Discrete Mathematics (2015)
| Siehe Olympiad in Computer Science and Discrete Mathematics (2015)
|
Elnaz Mazandarani |
openHPI (2013)
| Siehe openHPI (2013)
|
Athanasios Mazarakis |
Motivation durch Feedbackmechanismen in Vorlesungswikis (2011)
Gamifying Quantified Self Approaches for Learning (2013)
| |
Lawrence J. Mazlack |
Developing expertise in expert system development by developing prototypes for actual commercial applications (1992) (erschienen in SIGCSE 1992)
| |
Quamrul Mazumder |
Incorporating metacognition into learning (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Active learning in computer science education using meta-cognition (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Sita Mazumder |
KI sagt, wir Menschen meinen.. (2023)
Das Geschäft mit dem Terror (2010)
| |
Eric Mazur |
Siehe Eric Mazur |
Siehe Eric Mazur |
Neal Mazur |
Attracting Secondary School Students to Computer Science through Training Teachers to Establish Computer Clubs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Wojciech Mazurczyk |
Teaching Android Mobile Security (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Riccardo Mazza |
Introduction to Information Visualization (2009)
Monitoring an Online Course With the GISMO Tool (2007)
| |
Andrea Mazzei |
Cognitive And Social Effects Of Handwritten Annotations (2011)
| Siehe Cognitive And Social Effects Of Handwritten Annotations (2011)
|
Petra Mazzoni |
4.3 Digitale Medien: Selbstwirksamkeitserwartung, Interesse und kritischer Umgang mit Informationen bei 15-jährigen Jugendlichen in der Schweiz (2022)
| Siehe 4.3 Digitale Medien: Selbstwirksamkeitserwartung, Interesse und kritischer Umgang mit Informationen bei 15-jährigen Jugendlichen in der Schweiz (2022)
|
Zachary Mbasu |
A Model and Research Agenda for Teacher and Student Collaboration Using Pen-Based Tablets in Digital Media Making in Sub-Saharan Africa (2016)
| Siehe A Model and Research Agenda for Teacher and Student Collaboration Using Pen-Based Tablets in Digital Media Making in Sub-Saharan Africa (2016)
|
George McA. Beshers |
The (Non)Importance of a Programming Language in a Software Engineering Course (1992) (erschienen in Computer Science Education 1/1992)
| |
Andrew McAfee |
Siehe Andrew McAfee |
Siehe Andrew McAfee |
Frieda McAlear |
Do Social and Emotional Learning Outcomes and Instructional Practices Promote Persistence in Computer Science for Underrepresented Secondary Students of Color? (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Do Computer Science Exposure Activities and Courses Influence the Pursuit of Computing Majors in Higher Education among Underrepresented High School S (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Alasdair McAndrew |
A «secondary» look at digital image processing (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Teaching cryptography with open-source software (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Patrick McAndrew |
Patterns, designs and activities
OLnet (2009) (erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education) Innovating Pedagogy 2012 (2012)
| |
Genevieve McArthur |
Unravelling the Cognition of Coding in 3-to-6-year Olds (2018)
| Siehe Unravelling the Cognition of Coding in 3-to-6-year Olds (2018)
|
Christie McAuley |
Reading, Writing, and Deconstructing: Media Literacy as Part of the School Curriculum (2011)
| |
Michael McAuliffe |
Teaching introductory programming in the multi-media world (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Multi-media integrated into CS 2 (1997) (erschienen in ITiCSE 1997)
| |
Claire McAvinia |
A Software Development Process for Freshman Undergraduate Students (2017)
| |
Rob McBride |
The Pedagogical Implications of Web 2.0 (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |
William E. McBride |
Recruiting more computer science students - what to do after the «glamour» has gone away? (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |