mLearn 2005
4th World conference on mLearning
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Kapitel
- Using Personal Digital Assistants (PDAs) with Internet Access to Support Initial Teacher Training in the UK (Angela McFarlane, Andy Ramsden, Jocelyn Wishart )
- Content Exposure of Slide Show Presentations for Selective Download and Annotation via Mobile Devices (Peter G. Clayton, Greg G. Foster, Philip West )
- Mobile Learning in the Netherlands - Real-time Database Access in an Educational Fieldwork Setting (Petra Wentzel)
- Conception and Development of Reusable and Modular Mobile Content (Patrick Veith, Jan M. Pawlowski)
- The Usability of PDAs For Assessment of Practical Performance (Ina Treadwel)
- Evaluating Mobile Learning - Reflections on Current Practice (John Traxler, Agnes Kukulska-Hulme)
- Moving mobile into the mainstream (Geoff Stead)
- Towards a Theory of Mobile Learning (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula)
- Interactive Logbook - a Mobile Portfolio and Personal Development Planning Tool (Dan Corlett, Tony Chan, Jeffrey Ting, Mike Sharples, Oliver Westmancott)
Dieser Konferenz-Band erwähnt ...
Dieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, E-Mail, Kinder, Moodle, pico map, Schweiz, Tablet PCs in education, Unterricht |
Tagcloud
Zitate im Konferenz-Band
CropViewer is a GIS application thus far mainly used for agricultural applications, that allows fieldworkers to visualize a high-resolution satellite map of the fieldwork area on a handheld device. The area displayed on the device is centred on the position of the user, determined by GPS. The user can insert a point on the map and associate animal or plant species information to it, such as type, family etc. The information collected on the PDA are transferred to a permanent station at the university campus by using cradles and cables, thus giving all students access to al data gathered. The students are pleased with the fact that they no longer need to make drawings on paper of the point and later transferring these data to a computer.
Von Petra Wentzel im Konferenz-Band mLearn 2005 (2005) im Text Mobile Learning in the Netherlands Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
26 Erwähnungen
- Researching Mobile Learning (Giasemi Vavoula, Norbert Pachler, Agnes Kukulska-Hulme) (2009)
- Mobile Technology for Children - Designing for Interaction and Learning (Allison Druin) (2009)
- 1. How Mobile Technologies Are Changing the Way Children Learn (Yvonne Rogers, Sara Price)
- Multiplatform E-Learning Systems and Technologies - Mobile Devices for Ubiquitous ICT-Based Education (Tiong Thye Goh) (2009)
- Using Mobile and Pervasive Technologies to Engage Formal and Informal Learners in Scientific Debate (Dawn Woodgate, Danaë Stanton Fraser, Amanda Gower, Maxine Glancy, Andrew Gower, Alan Chamberlain, Teresa Dillon, David Crellin)
- Mobile Learning (Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook) (2010)
- The PLE Conference - Cornellà // Barcelona // July 8-9 2010 (Ricardo Torres, Graham Attwell, Ilona Buchem, Cristina Costa, Rafael Martín, Tobias Nelkner, Maria Perifanou, Andrea Pozzali) (2010)
- A Pedagogical Framework for Mobile Learning - Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types (Yeonjeong Park) (2011)
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
- Digitale Medien in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (Dominik Petko, Beat Döbeli Honegger) (2011)
- Macht ein Notebook-Obligatorium überhaupt noch einen Unterschied? - Ein Vergleich von Ansätzen und Umsetzungen an pädagogischen Hochschulen (Daniela Knüsel) (2011)
- Medienbildungschancen von Risikolernern - Eine Analyse der Nutzung mobiler und vernetzter Technologien durch männliche jugendliche Risikolerner und die in den Nutzungsmustern angelegten Chancen für Medienbildung (Klaus Rummler) (2012)
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- Jahrbuch Medienpädagogik 11 - Diskursive und produktive Praktiken in der digitalen Kultur (Rudolf Kammerl, Alexander Unger, Petra Grell, Theo Hug) (2014)
- 9. Entgrenzung akademischen Lernens mit mobilen Endgeräten - Nutzungspraktiken Studierender in ihrer persönlichen Lernumgebung (Kerstin Mayrberger, Patrick Bettinger)
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- Digital Didactical Designs - Teaching and Learning in CrossActionSpaces (Isa Jahnke) (2015)
- 4. Learning as Reflective Crossaction - The Example of Learning Expeditions
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 31. Professional Development for Online and Mobile Learning - Promoting Teachers´ Pedagogical Inquiry (Evrim Baran)
- 56. Mobile Learning in K-12: Roadblocks to Adoption (Cathleen Norris, Elliot Soloway)
- Handbuch Mobile Learning (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld) (2018)
- 2. Aus der Geschichte des mobilen Lernens - Strömungen, Trends und White Spaces (Judith Seipold)
- 3. Veränderungen in der Didaktik durch Mobile Learning (Ilona Buchem)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 22. Mobiles Lernen (Nicola Döring, M. Rohangis Mohseni)
- E-Learning, E-Didaktik und digitales Lernen - Auseinandersetzung mit E-Learning (David Kergel, Birte Heidkamp-Kergel) (2020)
- Technology acceptance of a mobile portfolio app for teacher education - Pre-service teachers views on multimedia-based note-taking and mentoring in internships (Dominik Petko, Andrea Cantieni, Regina Schmid, Laura Müller, Maike Krannich, Konstantinos Michos) (2022)
Co-zitierte Bücher
Report of a workshop by the Kaleidoscope Network of Excellence Mobile Learning Initiative
(Mike Sharples) (2006)Volltext dieses Dokuments
Towards a Theory of Mobile Learning: Artikel als Volltext (: , 147 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-02-28) | |
Conception and Development of Reusable and Modular Mobile Content: Artikel als Volltext (: , 77 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) | |
Content Exposure of Slide Show Presentations for Selective Download and Annotation via Mobile Devices: Artikel als Volltext (: , 356 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) | |
Using Personal Digital Assistants (PDAs) with Internet Access to Support Initial Teacher Training in the UK: Artikel als Volltext (: , 58 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-02-28) | |
Evaluating Mobile Learning: Artikel als Volltext (: , 51 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-02-28) | |
Interactive Logbook: Artikel als Volltext (: , 235 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) | |
Mobile Learning in the Netherlands: Artikel als Volltext (: , 18 kByte) | |
The Usability of PDAs For Assessment of Practical Performance: Artikel als Volltext (: , 99 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und diese Konferenz-Proceedings
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er diese Konferenz-Proceedings ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.