Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Anssi Lin |
Enhancing Understanding of Data Traces and Profiling Among K-9 Students Through an Interactive Classroom Game (2024) (erschienen in WIPSCE '24) Teaching K-12 students about the impact and mechanics of social media (2024) (erschienen in WIPSCE '24)
| |
Calvin Lin |
Computer Science Principles Curricula (2015) Using peer review to teach software testing (2012)
A structured approach to teaching recursion using cargo-bot (2014)
Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion (2013)
| |
Cheng-Hsien Lin |
Introducing computer science to K-12 through a summer computing workshop for teachers (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Going mobile with app inventor for android (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Chi-Cheng Lin |
Exploring technologies for building collaborative learning communities among diverse student populations (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) A bioinformatics track with outreach components (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Devry Lin |
Virtual clusters for parallel and distributed education (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Kuan-Yu Lin |
An analysis of difficulties encountered by novice alice programmers (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Kuen-Yi Lin |
Use of Films in Technology Education (2017)
| Siehe Use of Films in Technology Education (2017)
|
Lin Lin |
Pedagogical Principles, Problems, and Possibilities in Online Global Classrooms (2009)
| Siehe Pedagogical Principles, Problems, and Possibilities in Online Global Classrooms (2009)
|
Meng-Fen Lin |
A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes (2003)
| Siehe A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes (2003)
|
Michael P.C. Lin |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
| Siehe Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
|
Sirong Lin |
Encouraging parallel thinking through explicit coordination modeling (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Taiyu Lin |
An Exploratory Study of the Relationship Between Learning Styles and Cognitive Traits (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Tzu-Bin Lin |
New Media and Learning in the 21st Century (2015)
| Siehe New Media and Learning in the 21st Century (2015)
|
Xia Lin |
Visualizing intellectual connections among philosophers using the hyperlink & semantic data from Wikipedia (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Xiaodong Lin |
Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning (2009)
| Siehe Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning (2009)
|
Yu-Chih Lin |
Exploring cognitive processes in program comprehension based on eye-movement analysis (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Yu-Tzu Lin |
Exploring cognitive processes in program comprehension based on eye-movement analysis (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Barbara Linck |
Competence Measurement and Informatics Standards in Secondary Education (2013)
Chat-GPT und SQL-Anfragen (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit)
| |
Jens Lincke |
Lively Wiki a development environment for creating and sharing active web content (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Susan J. Lincke |
Network security auditing as a community-based learning project (2007)
| |
Serge Linckels |
Teaching in the Cyber-Age (2005) (erschienen in DeLFI 2005) Question answering from lecture videos based on an automatic semantic annotation (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Technik um jeden Preis? (2014)
The virtual tele-tASK professor (2007) iBooks im Unterricht (2015)
3D-Modell für e-Learning am Beispiel einer 1-1-Notebook Schule (2013)
Technik um jeden Preis? (2014)
Automatische Erzeugung Semantischer Annotationen für Vorlesungsvideos (2008) (erschienen in DeLFI 2008) Bessere Schulnoten mit MatES, dem e-Bibliothekardienst für den Mathematikunterricht (2007)
| |
Mike Lincoln |
Multimediale Patientensimulationen (1996) (erschienen in LOG IN 2/1996)
| |
Georg Lind |
Meta-Analysen als Wegweiser? (2013)
Verbesserung des Unterrichts durch Selbstevaluation (2012)
| |
Göran Lindahl |
ABB - Bridging the classical and the digital (erschienen in From Bricks to Clicks)
| |
Thomas Lindauer |
Rekrutierung, Eignungsabklärung, und Selektion für den Lehrerinnen- und Lehrerberuf (2006)
Editorial (2005) (erschienen in Hochschuldidaktik - Formen des Lehrens und Lernens an Pädagogischen Hochschulen)
| |
Sven Lindberg |
The mere presence of a smartphone reduces basal attentional performance (2023)
| Siehe The mere presence of a smartphone reduces basal attentional performance (2023)
|
Diane van der Linde-Koomen |
Computational Thinking in Pre-vocational Education (2023)
| Siehe Computational Thinking in Pre-vocational Education (2023)
|
Holger Lindemann |
Konstruktivismus und Pädagogik (2006)
| Siehe Konstruktivismus und Pädagogik (2006)
|
Katrin Lindemann |
Gemeinsam forschen lernen mit digitalen Medien (2010)
| Siehe Gemeinsam forschen lernen mit digitalen Medien (2010)
|
Udo Lindemann |
Wie Kann Man Technik Darstellen? (2010)
| Siehe Wie Kann Man Technik Darstellen? (2010)
|
Sander van der Linden |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
|
Tanya Linden |
| |
Jakob Lindenmeyer |
Cyber Road Show (1998)
| Siehe Cyber Road Show (1998)
|
Johan Lindeque |
Digitale Schweiz 2022 (2022)
| Siehe Digitale Schweiz 2022 (2022)
|
Daniel Linder |
Social Reading (2013)
| Siehe Social Reading (2013)
|
Joselin Linder |
The Gamification Revolution (2013)
| Siehe The Gamification Revolution (2013)
|
Ute Linder |
Qualitätssicherung (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium)
| |
Drew Linderman |
A visual learning engine for interactive generation ofinstructional materials (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Christian Lindermayer |
Digitaler Wandel des Schulunterrichts durch professionelle Lerngemeinschaften (2022) (erschienen in Schulentwicklungsprozesse für Bildung in der digitalen Welt)
| |
Jakob von Lindern |
»Etwas größenwahnsinnig« (2023)
«Wie erkennen wir, wenn ein System wie GPT die Welt versteht?» (2023)
Was, Ihr Kind kann nicht programmieren? (2019)
| |
Eva Lindgren |
Supporting the Reflective Language Learner with Computer Keystroke Logging (2008) (erschienen in Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning)
| |
Matthias Lindhorst |
Gut gerüstet gegen Überwachung im Web (2015)
| Siehe Gut gerüstet gegen Überwachung im Web (2015)
|
Ian Lindley |
CALLGUIDE (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Anke Lindmeier |
Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2018)
Keeping secrets (2020)
| |
Annabel Lindner |
Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box! (2023)
KI in der Kiste (2023)
Von Autonomem Fahren bis Zahnarzt (2023)
Ab an die Kiste: Konzeption eines mobilen Lernlabors zu KI (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit) Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern (2019)
AI Unplugged - Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker (2019)
Designing a Teacher PD Programme for AI - First Steps (2021) (erschienen in WiPSCE '21) KI im Toaster? (2021)
KI unter der Lupe (2020)
Unplugged Activities in the Context of AI (2019)
| |
Diana Lindner |
Die experimentelle Überprüfung dynamischer Vernetzungsprozesse (2008)
| Siehe Die experimentelle Überprüfung dynamischer Vernetzungsprozesse (2008)
|
Florian Lindner |
Visualizing compression algorithms on-the-fly (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Jakob Lindner |
Learning Analytics in Hochschulen und Künstliche Intelligenz (2023)
| Siehe Learning Analytics in Hochschulen und Künstliche Intelligenz (2023)
|
Konstantin Lindner |
Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (2024)
| Siehe Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (2024)
|
Marlene Lindner |
Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I (2017)
| Siehe Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I (2017)
|
Martin Lindner |
Siehe Martin Lindner |
Siehe Martin Lindner |
R. Lindner |
Spezifikationen, Normen und Standards für Lernmaterialien (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium)
| |
Martin Lindner. |
Forschen für den Papierkorb (2002)
| Siehe Forschen für den Papierkorb (2002)
|
Michaela Lindner-Fally |
Lehren und Lernen neu (2012)
| Siehe Lehren und Lernen neu (2012)
|
Arne Lindow |
Semantic Interrelation of Documents via an Ontology (2004)
Eine multimediale Erweiterung eines UML-Tools für Lehrzwecke (2004) (erschienen in DeLFI 2004)
| |
David Lindquist |
Exploring the potential of mobile phones for active learning in the classroom (2007)
| |
Janne Lindqvist |
VERKKOKE (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Brooks Lindsay |
Creating «the Wikipedia of pros and cons» (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Sian Lindsay |
Just because they own them, doesn’t mean they use them (2011)
| Siehe Just because they own them, doesn’t mean they use them (2011)
|
D. Lindsey |
Using citation counts as a measure of quality in science measuring what's measurable rather than what's valid (1989)
| Siehe Using citation counts as a measure of quality in science measuring what's measurable rather than what's valid (1989)
|
Stefanie N. Lindstaedt |
A Context-Model for Supporting Work-Integrated Learning (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) A Storyboard of the APOSDLE Vision (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Integration von Arbeiten und Lernen (2006) (erschienen in Semantic Web) CSCL in der betrieblichen Weiterbildung (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) Kooperatives Lernen in Organisationen (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) Datenschutzfragen bei der Etablierung einer Arbeitsprozess-integrierten e-Learning-Lösung (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
| |
Denise L. Lindstrom |
Instructional Technology Integration Models and Frameworks (2018)
| Siehe Instructional Technology Integration Models and Frameworks (2018)
|
Berner Lindström |
A relational, indirect, meso-level approach to CSCL design in the next decade (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
| |
Jens Lindström |
Schulentwicklung und Unterrichtspraxis unter Bedingungen des digitalen Wandels (2022) (erschienen in Digitalisierungen in Schule und Bildung als gesamtgesellschaftliche Herausforderung)
| |
Ulrike Lindwedel-Reime |
Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students (2020)
| Siehe Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students (2020)
|
Jeffrey P. Lineman |
The Corporate CIO Model and the Higher Education CIO (2007)
| Siehe The Corporate CIO Model and the Higher Education CIO (2007)
|
Richard Ling |
Siehe Richard Ling |
Siehe Richard Ling |
Dennis Lingerfelt |
A virtual graphics card for teaching device driver design (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Andreas Lingnau |
DELFI 2021 (2021)
Collaborative writing in a computer-integrated classroom for early learning (2001)
Modellierungswerkzeuge für den Schulunterricht (2003) (erschienen in Informatische Fachkonzepte im Unterricht) Nutzung eines Wikis bei der Entwicklung von Lernsoftware (2008) (erschienen in Konstruktion und Kommunikation von Wissen mit Wikis) CSCL for intellectually disabled pupils (2011) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6) Lernerunterstützung beim Schriftspracherwerb in einem computergestützten Klassenraum (2005)
Kollaboratives Planen und Lernen mit der web-basierten Lernplattform Metafora (2013) (erschienen in DeLFI 2013) Interaktive Unterstützung bei der Begehung eines Kunstlehrpfads (2019) (erschienen in DELFI 2019)
| |
Karin Lingnau |
SARoskop (2010)
Rabbit, Rabbit deconstructed (2010)
| |
Joe Linhoff |
Teaching game programming using XNA (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Reto Liniger |
Was unsere Kinder lernen sollen (2016)
| Siehe Was unsere Kinder lernen sollen (2016)
|
Michael Link |
Unklare Symptome (2019)
| Siehe Unklare Symptome (2019)
|
Thomas Michael Link |
Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006)
| Siehe Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006)
|
Detlef B. Linke |
Das Gehirn (1999)
Die Zeiten des Gehirns (2004)
Die Freiheit und das Gehirn (2005)
Einsteins Doppelgänger (2000)
| |
Harald Linke |
Lernfeldorientierter Ansatz in der Berufsausbildung Chancen und Risiken (2003) (erschienen in Informatische Fachkonzepte im Unterricht)
| |
Terry Linkletter |
CS2013 Assessment Exam (Abstract Only) (2015)
| |
Ingo Linkweiler |
Ergebnisse der Untersuchung zur Eignung einer Programmiersprache für die schnelle Softwareentwicklung - kann der Informatikunterricht davon profitieren? (2002) (erschienen in Modellierung in der informatischen Bildung)
| |
James Linn |
Developing integrated Web and database applications using JAVA applets and JDBC drivers (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Marcia C. Linn |
Wise Science (2009)
Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992)
Teaching and Assessing Knowledge Integration in Science (2006)
Physical and Virtual Laboratories in Science and Engineering Education
Learning to teach computer programming (2009)
Learning to Use Parentheses and Quotes in LISP (1995) (erschienen in Computer Science Education 1/1995) New roles for students, instructors, and computers in a lab-based introductory programming course (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Mareen Linnartz |
Ich an deiner Stelle... (2019)
| Siehe Ich an deiner Stelle... (2019)
|
Natalie Linnell |
Cross-cultural issues in a tutored video instruction course (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) Classroom Presenter (2007)
| |
Helmut Linneweber-Lammerskitten |
Professionalisierung von Lehrerinnen und Lehrern (2009)
Der Lernstick als Hilfe zur Binnendifferenzierung im Mathematikunterricht (2011)
| |
Geraldo Lino de Campos |
Minimum requirements for effective distance teaching systems (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Thomas Linowsky |
Mobile Learning mit myTU (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
Markus Linten |
Literatur und Information - Datenbanken, Fachliteratur, Literaturrecherche und -verwaltung (2011)
| Siehe Literatur und Information - Datenbanken, Fachliteratur, Literaturrecherche und -verwaltung (2011)
|
Mildred D. Lintner |
Revitalizing the computer science course for non-majors (abstract) (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Elizabeth Da Lio |
TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice (2005)
| Siehe TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice (2005)
|
Albert Lionelle |
Quantifying the Benefits of Prior Programming Experience in an Introductory Computer Science Course (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Konstantinos Liotsios |
Blended Learning Technologies in Lifelong Education (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Tomas A. Lipinski |
Responsible Technologies and Literacy (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
| |
Doris Lipka-Krischke |
Eine explorative Studie des Umgangs mit kulturellen Artefakten in musikalischen Wissensgemeinschaften (2011)
| Siehe Eine explorative Studie des Umgangs mit kulturellen Artefakten in musikalischen Wissensgemeinschaften (2011)
|
Dragan Lipovac |
Evaluation of a Frame-based Programming Editor (2016) (erschienen in ICER 2016)
| |
Frank Lipowsky |
Wie viel Wissenschaft braucht die Lehrerfortbildung (2021)
Üben (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Holger von der Lippe |
Freunde, Familie und das eigene Leben (2006)
| Siehe Freunde, Familie und das eigene Leben (2006)
|
Wolfram-M. Lippe |
Die Geschichte der Rechenautomaten III (2013)
Die Geschichte der Rechenautomaten II (2013)
Die Geschichte der Rechenautomaten (2013)
| |
Philip H. Lippel |
Online Education (2016)
| |
Anne M. Lippert |
Successes and Failures in Building Learning Environments to Promote Deep Learning (2017)
| Siehe Successes and Failures in Building Learning Environments to Promote Deep Learning (2017)
|
Herbert Lippert |
Lehrbuch Anatomie
| Siehe Lehrbuch Anatomie
|
Lukas Lippert |
Ist die Schule noch zu retten? (2022)
Wirbel um neue Datenbank der Stadtzürcher Volksschule (2019)
Surfen wir das Klima kaputt? (2019)
«Alle Akten sind zu vernichten» (2023)
| |
Wolfram Lippert |
| |
Joan K. Lippincott |
Student Content Creators (2007)
| Siehe Student Content Creators (2007)
|
Lasse Lipponen |
Investigating patterns of interaction in networked learning and computer-supported collaborative learning (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
| |
David Lipset |
The Legacy of a Scientist
| |
Hod Lipson |
Advancing Children´s Engineering Through Desktop Manufacturing (2014)
| Siehe Advancing Children´s Engineering Through Desktop Manufacturing (2014)
|
Konrad Lischka |
Digitale Öffentlichkeit (2017)
Wo Maschinen irren können (2018)
Damit Maschinen den Menschen dienen (2018)
Spielplatz Computer (2002)
| |
Alex Lishinki |
Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum (2018)
| Siehe Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum (2018)
|
Alex Lishinski |
Methodological Rigor and Theoretical Foundations of CS Education Research (2016) (erschienen in ICER 2016) Learning to Program (2016) (erschienen in ICER 2016) The Influence of Problem Solving Abilities on Students' Performance on Different Assessment Tasks in CS1 (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) Cognitive, Affective, and Dispositional Components of Learning Programming (2016) (erschienen in ICER 2016) Students' Emotional Reactions to Programming Projects in Introduction to Programming (2017) (erschienen in ICER 2017)
| |
Joseph A. Lisowski |
K-20 Technology Partnerships in a Rural Community (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
Linda R. Lisowski |
K-20 Technology Partnerships in a Rural Community (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
Ivan B. Liss |
An example illustrating modularity, abstraction & information hiding using (1989) (erschienen in SIGCSE 1989)
| |
Raymond Lister |
Siehe Raymond Lister |
Siehe Raymond Lister |
Timothy Lister |
Peopleware (1987)
Bärentango (2003)
| |
Stefan Liszio |
«Eigentlich geht es mir gut» (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
| |
Michael Litschka |
Der Mensch im digitalen Zeitalter (2019)
| Siehe Der Mensch im digitalen Zeitalter (2019)
|
Heike Littger |
Die Podcast-Pauker (2010)
| Siehe Die Podcast-Pauker (2010)
|
Alexis Little |
From Professional Development to the Classroom (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Tim Little |
Moving Ahead with Undergraduate Computational Science Programs (2015)
| |
Allison Littlejohn |
Reusing Online Resources (2003)
| Siehe Reusing Online Resources (2003)
|
Karen Littleton |
Using Talking Books to Support Early Reading Development (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level) Learning Together (1999) (erschienen in Collaborative Learning)
| |
Michael L. Littman |
Broadening student enthusiasm for computer science with a great insights course (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Breanne K. Litts |
Understanding High School Students' Reading, Remixing, and Writing Codeable Circuits for Electronic Textiles (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Mateusz Litwin |
Language Models are Few-Shot Learners (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020)
|
Elizabeth Litzler |
Implementing evidence-based practices makes a difference in female undergraduate enrollments (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |