Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Martina Mara |
Narziss im Cyberspace
| |
Stefanie Maradan |
ICT beim Fremdsprachenlernen (2007)
| Siehe ICT beim Fremdsprachenlernen (2007)
|
Brigitte Maranghino-Singer |
Bessere Bildung statt hoher Boni
| Siehe Bessere Bildung statt hoher Boni
|
Alexander Marbach |
Videoportale im Hochschulkontext - ein Leistungsvergleich (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Jan H. Marbach |
Netzwerk und Sozialkapital (2008)
| Siehe Netzwerk und Sozialkapital (2008)
|
Jeremy Marbach |
A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle Graphics (2022)
| Siehe A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle Graphics (2022)
|
Káthia Marçal de Oliveira |
Integrating Instructional Material and Teaching Experience into a Teachers' Collaborative Learning Environment (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Guillaume Marceau |
Do values grow on trees? (2011)
| Siehe Do values grow on trees? (2011)
|
Maria José Marcelino |
Using students’ reflections to understand their perceptions in introductory programming learning (2018)
| Siehe Using students’ reflections to understand their perceptions in introductory programming learning (2018)
|
Marco Marcellis |
Designing a Blended Course in Android App Development using 4C/ID (2018) (erschienen in Koli Calling 2018)
| |
Pierre Marcenac |
An Authoring System for ITS Which Is Based on a Generic Level of Tutoring Strategies (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Benoit Marchal |
XML by Example (2001)
| Siehe XML by Example (2001)
|
Donald A. Marchand |
Mastering Information Management (2000)
| |
Oliver Marchart |
Bildungs-Apparaturen (2006)
Die Institution spricht (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Francis T. Marchese |
Knowledge Visualization Currents (2013)
| |
Andreas Marchetti |
Europa im digitalen Zeitalter: Mehr Bürgernähe durch das Internet? (2014)
| Siehe Europa im digitalen Zeitalter: Mehr Bürgernähe durch das Internet? (2014)
|
Thomas L. Marchioro |
Computational science, parallel and high performance computing in undergraduate education (abstract) (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Tim Marchman |
Perplexity Is a Bullshit Machine (2024)
| Siehe Perplexity Is a Bullshit Machine (2024)
|
Gudrun Marci-Boehncke |
Kinder - Medien - Bildung (2013)
Narrative über 'ideale Medienpraxis' in der Kinder- und Jugendliteratur (2019)
Ab in die Praxis! (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops) Grundbildung Medien mitdenken (2014) (erschienen in Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen)
| |
Jasmine Marckwordt |
Exploring Quantum Reversibility with Young Learners (2020)
| Siehe Exploring Quantum Reversibility with Young Learners (2020)
|
José Antonio Marcos |
Studying participation networks in collaboration using mixed methods (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
| |
Luis de Marcos |
Siehe Luis de Marcos |
Siehe Luis de Marcos |
Gabriela Marcu |
Design and evaluation of a computer science and engineering course for middle school girls (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Gregg Marcuccio |
A java API for historical ciphers (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
| |
Adam Marcus |
The Next Digital Decade (2010)
| Siehe The Next Digital Decade (2010)
|
Adam Marcus 0002 |
Overcoming barriers among Israeli and Palestinian students via computer science (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
William M. Marcy |
A successful five-year experiment with a breadth-first introductory course (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Marcia Mardis |
Trends and Issues in Qualitative Research Methods (2014)
From Paper to Pixel (2013)
| |
Malgorzata Marek-Sadowska |
Analysis of Heuristic Reasoning for the Visualization of CAD Quadratic (1989) (erschienen in ICCAL '89)
| |
Jan Marenbach |
Wir haben jetzt ein LMS - Hurra? (2020)
| Siehe Wir haben jetzt ein LMS - Hurra? (2020)
|
Elisa Marengo |
Reasoning-Based Curriculum Sequencing and Validation (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale) Curriculum Model Checking (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Tomàs Margalef |
Teaching parallel processing (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Avishau Margalit |
Politik der Würde (1999) (erschienen in GDI Impuls 2/99)
| |
Tiziana Margaria |
Computing Camps for Girls – A First-Time Experience at the University of Limerick (2017)
| Siehe Computing Camps for Girls – A First-Time Experience at the University of Limerick (2017)
|
Melanie Margaritis |
Pedagogical content knowledge for computer science in German teacher education curricula (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013) What pedagogical content knowledge competencies do computer science pre-service teachers have? (2014)
Identifying and formulating teachers’ beliefs and motivational orientations for computer science teacher education (2015)
| |
Meletis Margaritis |
Beyond Logging of Fingertip Actions (2007)
| Siehe Beyond Logging of Fingertip Actions (2007)
|
Sarah Marggraf |
Das Bild der Informatik von Sachunterrichtslehrern (2015)
| Siehe Das Bild der Informatik von Sachunterrichtslehrern (2015)
|
Daniela Marghitu |
Siehe Daniela Marghitu |
Siehe Daniela Marghitu |
Jane Margolis |
Siehe Jane Margolis |
Siehe Jane Margolis |
Lauren E. Margulieux |
Using the SOLO Taxonomy to Understand Subgoal Labels Effect in CS1 (2019)
Negotiating Varied Research Goals in Computing Education Research (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications (2012)
Spatial Encoding Strategy Theory (2019) (erschienen in ICER 2019) Design and Pilot Testing of Subgoal Labeled Worked Examples for Five Core Concepts in CS1 (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Subgoals, Context, and Worked Examples in Learning Computing Problem Solving (2015)
What Do We Think We Think We Are Doing? (2020)
Socioeconomic Status and Computer Science Achievement (2018) (erschienen in ICER 2018) Using Learners' Self-Explanations of Subgoals to Guide Initial Problem Solving in App Inventor (2017) (erschienen in ICER 2017) Learning Loops (2016) (erschienen in ICER 2016)
| |
Lynn Margulis |
Five Kingdoms (1982)
| |
Pamina Maria Berg |
Elaborating Student Engagement in Compulsory K-12 Computer Science Class (2023)
Zur Forschung von Fachinteresse und der Person-Gegenstandsbeziehung im Schulfach Informatik (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit)
| |
Ana Maria Cosias Rincon |
An inexpensive programming toolset for algorithm development (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Ana María Moreno |
Characteristics of Successful Collaborations to Produce Educated Software Engineering Professionals (2002) (erschienen in Computer Science Education 1-2/2002)
| |
Alberto Maria Segre |
How Prior Programming Experience Affects Students' Pair Programming Experiences and Outcomes (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) A Large-Scale Experimental Study of Gender and Pair Composition in Pair Programming (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Gina J. Mariano |
iPods as Mobile Multimedia Learning Environments (2009) (erschienen in Innovative Mobile Learning)
| |
Mileva Maric |
| |
Laura Marie Leventhal |
Breaking with Tradition (1991) (erschienen in Computer Science Education 3/1991) Beyond Just a Job (1989) (erschienen in Computer Science Education 2/1989)
| |
Rei Mariman |
Generative AI Can Harm Learning (2024)
| Siehe Generative AI Can Harm Learning (2024)
|
Kim Marinelli |
Touch-screen tablet user configurations and case-supported tilt affect head and neck flexion angles (2012)
| Siehe Touch-screen tablet user configurations and case-supported tilt affect head and neck flexion angles (2012)
|
Mark C. Marino |
Critical Code Studies (2020)
| Siehe Critical Code Studies (2020)
|
Eva Marinus |
Siehe Eva Marinus |
Siehe Eva Marinus |
Bill Marion |
Assessing computer science programs (2007) Status report on the SIGCSE committee on the implementation of a discrete mathematics course (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Assessment in computer science (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Some developments in mathematical thinking for computer science education since computing curricula 2001 (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Final oral report of the SIGCSE committee on the implementation of a discrete mathematics course (2006)
| |
William A. Marion |
How departments are responding to the mathematics recommendations in CC2001 (2003) (erschienen in SIGCSE 2003) Discrete mathematics for computer science majors - where are we? How do we proceed? (1989) (erschienen in SIGCSE 1989)
| |
Nenad Marjanovic |
geaddet, gepostet, Webfail! (2012)
| Siehe geaddet, gepostet, Webfail! (2012)
|
Petar Marjanovic |
Programmieren statt Häkeln (2017)
| Siehe Programmieren statt Häkeln (2017)
|
Majed Marji |
Learn to Program with Scratch (2014)
| Siehe Learn to Program with Scratch (2014)
|
Gloria Mark |
Attention Span (2023)
A Model of Synchronous Collaborative Information Visualization (2003)
No Task Left Behind?
| |
June Mark |
Beauty and Joy of Computing (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Lina Markauskaite |
Modelling and Evaluating ICT Courses for Pre-service Teachers (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
| |
Caroline Marker |
Active on Facebook and Failing at School?
| Siehe Active on Facebook and Failing at School?
|
Oliver Märker |
Ergebnisbericht Ideenwettbewerb 'eZürich' (2010)
| Siehe Ergebnisbericht Ideenwettbewerb 'eZürich' (2010)
|
Patrick Markey |
Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal
| Siehe Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal
|
Stefanie Markham |
Collaborating across international boundaries (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Using personal robots in CS1 (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) A model for visualizing sentence complexity (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Caroline Märki |
«Eltern müssen den Druck rausnehmen» (2020)
| Siehe «Eltern müssen den Druck rausnehmen» (2020)
|
Hannu Markkanen |
Trialogical E-Learning and Emergent Knowledge Artifacts (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Design Principles and Practices for the Knowledge-Practices Laboratory (KP-Lab) Project (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Janne Markkanen |
Animation of algorithms with Eliot and Jeliot (demonstration) (1997)
| |
John Markoff |
Machines of Loving Grace (2015)
Use of machines to grade essays stirs debate (2013)
| |
Panos Markopoulos |
Evaluating Children's Interactive Products (2008)
| Siehe Evaluating Children's Interactive Products (2008)
|
Ashly Markose |
IR2gT (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Zdravko Markov |
A contextualized project-based approach for improving student engagement and learning in AI courses (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) An Introduction to the Weka Data Mining System (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Alexander Markowetz |
Digitaler Burnout (2015)
«Wir müssen lernen, uns selbst auszutricksen» (2016)
| |
A. Marks |
Die Rolle von lernenden Fabriken für Industrie 4.0 (2015)
| Siehe Die Rolle von lernenden Fabriken für Industrie 4.0 (2015)
|
Andrew Marks |
The Networked Pupil and the Vanishing Paper Trail (2009) (erschienen in Multiple Literacy and Science Education)
| |
Anke Marks |
Unterstützung der Studienwahlentscheidung durch eAssessments (2014)
| Siehe Unterstützung der Studienwahlentscheidung durch eAssessments (2014)
|
Joe Marks |
Teaching applied computing without programming (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
| |
Tamara Marksteiner |
Advertising Literacy von Jugendlichen im Kontext von Influencer:innen-Marketing (2024)
| Siehe Advertising Literacy von Jugendlichen im Kontext von Influencer:innen-Marketing (2024)
|
Mark Markus |
(Meta-) Informationen von Communitys und Netzwerken (2009)
| Siehe (Meta-) Informationen von Communitys und Netzwerken (2009)
|
Michel Markus |
11 Prinzipien guten Medien & Informatik Unterrichts (2023)
| Siehe 11 Prinzipien guten Medien & Informatik Unterrichts (2023)
|
Stefan Markus |
Beziehungsgestaltung (auch) im digitalen Raum (2022)
| Siehe Beziehungsgestaltung (auch) im digitalen Raum (2022)
|
Kris Markussen |
Über Lottofeen zu (mehr) Computernerds (2019) (erschienen in Informatik für alle)
| |
Nils Markwardt |
Adrian Daub: «Im Silicon Valley gilt nur als Arbeit, was Plattformen schafft»
Was Wissen schafft (2020)
| |
Cameron Marlow |
Audience, structure and authority in the weblog community (2004)
| Siehe Audience, structure and authority in the weblog community (2004)
|
Steve Marlowe |
Using Java to design and test hardware circuits over a classroom network (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
| |
Thomas J. Marlowe |
Design patterns for database pedagogy (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
Michael Marmon |
The Emergence of the Creativity in STEM (2019)
| Siehe The Emergence of the Creativity in STEM (2019)
|
Robert M. Marmorstein |
Open source contribution as an effective software engineering class project (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Luc Marolf |
Schwieriges Comeback der Nachtzüge (2024)
| Siehe Schwieriges Comeback der Nachtzüge (2024)
|
Joerg Maron |
Wieviel verdienen eigentlich «Zoogler»? (2020)
| Siehe Wieviel verdienen eigentlich «Zoogler»? (2020)
|
Miklos Maroti |
A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Winfried Marotzki |
Siehe Winfried Marotzki |
Siehe Winfried Marotzki |
Maximilian Marowsky |
Pair Programming im Klassenraum (2019) (erschienen in Informatik für alle)
| |
Christian Maroy |
World Yearbook of Education 2021 (2020)
| Siehe World Yearbook of Education 2021 (2020)
|
Kai Marquardsen |
'... der Freundeskreis, der Bekanntenkreis hat sich total verändert' (2008)
| Siehe '... der Freundeskreis, der Bekanntenkreis hat sich total verändert' (2008)
|
Anja Marquardt |
Neue Formen des digitalen Lernens - fächerübergreifender Unterricht mit dem iPad (2019)
Lehren und Lernen mit und über Medien in Kooperation von Schule, Hochschule und Museen (2020)
| |
Kai Marquardt |
Exploring Effects of Online and Face-to-Face Teaching Formats on Students' Interest and Engagement (2023) (erschienen in WIPSCE '23)
| |
Philipp Marquardt |
Interdisziplinarität? (2015)
Bildung, (digitales) Medium, Kollaboration (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung) Portal Praktika (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
| |
Hernani Marques |
Eine kurze Anleitung zur digitalen Selbstverteidigung (2017)
| Siehe Eine kurze Anleitung zur digitalen Selbstverteidigung (2017)
|
Maira Marques |
A Prescriptive Software Process for Academic Scenarios (2015)
| Siehe A Prescriptive Software Process for Academic Scenarios (2015)
|
Lucía Márquez |
Designing Project-based learning experiences to integrate Computational Thinking skills at Teacher Colleges (2024) (erschienen in WIPSCE '24)
| |
Mirko Marr |
Soziale Differenzen im Zugang und in der Nutzung des Internet (2003)
| Siehe Soziale Differenzen im Zugang und in der Nutzung des Internet (2003)
|
Stefan Marr |
The SOM family (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Jonathan D. Marra |
Prediction of modulators of pyruvate kinase in smiles text using aprori methods (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) A study of phylogenetic tools for genomic nomenclature data cleaning (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Rose M. Marra |
Siehe Rose M. Marra |
Siehe Rose M. Marra |
Mónica Marrero |
Bringing undergraduate students closer to a real-world information retrieval setting (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Teresa Marrin Nakra |
Teaching creativity in computer science (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Kim Marriott |
Perfect Match (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Rita de Cássia Veiga Marriott |
Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009)
| Siehe Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009)
|
Donald Marron |
30-second Economics (2010)
30-Second Money (2019)
Wirtschaft in 30 Sekunden (2010)
| |
Angelika Marschall |
Die ersten Schritte ins Berufsleben (2000) (erschienen in LOG IN 3/4/2000) Die ersten Schritte ins Berufsleben (2000) (erschienen in LOG IN 2/2000)
| |
Jörg Marschall |
Metapher, Methode, Theorie (2008)
| Siehe Metapher, Methode, Theorie (2008)
|
René Marschall |
Ein (vorläufiges) Konzept für die informatische Grundbildung von Lehramtsstudierenden (1999) (erschienen in Informatik und Schule)
| |
Grit Marschik |
Das Interesse von Mädchen an MINT stärken mithilfe der intoMINT-App (2021)
| Siehe Das Interesse von Mädchen an MINT stärken mithilfe der intoMINT-App (2021)
|
Andreas Marschollek |
Fremdsprachliches Lernen (2014)
| Siehe Fremdsprachliches Lernen (2014)
|
Gary Marsden |
Using Mobile Phones and PDAs in Ad Hoc Audience Response Systems (2006)
| Siehe Using Mobile Phones and PDAs in Ad Hoc Audience Response Systems (2006)
|
Nicola Marsden |
Implizite Annahmen von Lehrenden (2010) (erschienen in Digitale Medien für Lehre und Forschung) Living Labs zu Gender und IT im Kontext von Exklusionsdynamiken und Maßnahmen zur Förderung von Gender- und Diversitätssensibilität (2019)
| |
Paul Marsden |
MuPMoTT (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Cecille J. Marsh |
A sub-saharan comparative study of university students' attitudes towards computer programming (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Henry Marsh |
Um Leben und Tod (2014)
| Siehe Um Leben und Tod (2014)
|
Tim Marsh |
Fun and Learning: Blending Design and Development Dimensions in Serious Games through Narrative and Characters (2012)
| Siehe Fun and Learning: Blending Design and Development Dimensions in Serious Games through Narrative and Characters (2012)
|
William Marsh |
Teaching Computing Concepts (2018) (erschienen in Computer Science Education) K-5 Teachers' Uses of Levels of Abstraction Focusing on Design (2017) (erschienen in Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017) Abstraction and common classroom activities (2016) (erschienen in Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016)) Comparing K-5 teachers' reported use of design in teaching programming and planning in teaching writing (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
| |
Alison Marshall |
Skills and knowledge for hire (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Andrea Marshall |
Computational Making (Abstract Only) (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Andrew Marshall |
Kodu alice and computer science unplugged (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Brandeis Marshall |
Data Modeling for Undergraduate Data Science (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Gail Marshall |
Research Methods: Their Design, Applicability and Reliability (2009)
| Siehe Research Methods: Their Design, Applicability and Reliability (2009)
|
Jill Marshall |
Classroom Response Systems
| Siehe Classroom Response Systems
|
Jim Marshall |
Deep Learning in the Classroom (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Linda Marshall |
Participation patterns in student teams (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Lindsay Marshall |
Evaluating the extent to which sociability and social presence affects learning performance (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Computing Ipsative Assessment (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Stephen Marshall |
Mobile Phones in the Classroom (2009)
Understanding the Value of Interactive SMS for Large Classes (2009)
| |
Stuart Marshall |
Mobile Learning Application for Computer Science Students (2016) (erschienen in ICER 2016)
| |
Margaret Marshman |
Scissors, Papers Rock: Old-World Technologies for Future-Proofing Pedagogy (2012)
| Siehe Scissors, Papers Rock: Old-World Technologies for Future-Proofing Pedagogy (2012)
|
Christian Martel |
LDL for collaborative activities (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
| |
Nicolas Martel |
MIKE-Studie 2019 (2020)
| Siehe MIKE-Studie 2019 (2020)
|
Craig Martell |
Great Principles of Computing (2015)
Automation (2007)
Evaluation (2007)
Recollection
Computation (2007)
Communication (2007)
Coordination (2007)
Design (2007)
| |
Alke Martens |
Siehe Alke Martens |
Siehe Alke Martens |
Bern Martens |
Starting from scratch (2014)
Bringing Algorithms to Flemish Classrooms (2017) (erschienen in Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017) Co-de (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.) Positioning computer science in Flemish K-12 education (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
| |
Bernd Martens |
Group-based learning (2001)
Effizienter Lernen durch Multimedia? (2000)
| |
Ekkehard Martens |
Der Faden der Ariadne (2000)
| Siehe Der Faden der Ariadne (2000)
|
Matthias Martens |
Unterrichtsqualität aus Sicht der quantitativen und qualitativen Unterrichtsforschung (2021)
| Siehe Unterrichtsqualität aus Sicht der quantitativen und qualitativen Unterrichtsforschung (2021)
|
Rob L. Martens |
The use and effects of embedded support devices in independent learning (1998)
What we know about CSCL and implementing it in higher education (2004)
| |
Thomas Martens |
Heterogenität und Studienerfolg
SensoMot (2017) (erschienen in DeLFI 2017)
| |
Robin Marth |
IT-Sicherheit für Kinder und Jugendliche spielerisch vermitteln (2023)
| Siehe IT-Sicherheit für Kinder und Jugendliche spielerisch vermitteln (2023)
|
Marc Marthaler |
Swisscom lanciert neues Bewerbungsverfahren für Lehrstellen (2022)
| Siehe Swisscom lanciert neues Bewerbungsverfahren für Lehrstellen (2022)
|
Moritz Marthaler |
«Diese Weltuntergangsszenarien, die permanent auf uns einwirken, sind ermüdend» (2023)
Es ist alles fake und konstruiert (2023)
| |
Madeleine Marti |
Kurs auf Genderkompetenz (2000)
| Siehe Kurs auf Genderkompetenz (2000)
|
Mathias Marti |
Digitalisierung verlangt nach Kulturkompetenzen (2018)
| Siehe Digitalisierung verlangt nach Kulturkompetenzen (2018)
|
Michael Marti |
Was uns dumm macht (2022)
So hilflos und unsicher wie heute waren Eltern noch nie (2024)
«Zeitungen sind zäh. Sie sterben langsam» (2015)
Pornozwang, Kontrollwahn, Profilsucht (2023)
«Ein paar Tech-Boys wollten die Attraktivität von Frauen vergleichen» (2020)
«Beiträge über sexuelle Diskriminierung interessieren die Jungen am meisten» (2022)
«Linkedin, Youtube und Facebook sind die neuen Berufsberater» (2019)
Jenseits der Deadline (2019)
«Frauen bauen keine Sex-Roboter» (2019)
| |
Ramon Marti |
Technological learning and educational management ecosystems (2018)
| Siehe Technological learning and educational management ecosystems (2018)
|
Tobias Marti |
Lasst die Schulen selbst entscheiden! (2024)
| Siehe Lasst die Schulen selbst entscheiden! (2024)
|
Willis F. Marti |
PACKET tracing (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Joan Martí |
A built-in educational platform for integrating computer engineering technologies (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Charles Martig |
Systematik der Filmlandschaft (2004)
| Siehe Systematik der Filmlandschaft (2004)
|
Laura Martignon |
Statistical Literacy (2015) (erschienen in Lernen und Lernstörungen 2/2015) Risikokompetenz in der Schule lernen (2015)
| |
Nicolas Martignoni |
ICT - 2012 (2013)
Medienkompetenz im Schulalltag (2014)
Die Zukunft: digitale Lehrmittel (2011)
| |
Alexander Martin |
Orientierungen in der digitalen Welt (2020)
Bridging the gap (2012) (erschienen in Zukunft des Lernens) Digitalisierung und Lehrerbildung. Kompetenzmodellierung und empirische Befunde (2020) (erschienen in Digital?!) Lehrerbildung in der digitalen Welt (2018)
| |
Alexis Martin |
Do Computer Science Exposure Activities and Courses Influence the Pursuit of Computing Majors in Higher Education among Underrepresented High School S (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Do Social and Emotional Learning Outcomes and Instructional Practices Promote Persistence in Computer Science for Underrepresented Secondary Students of Color? (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Andrea Martin |
Planning and implementing an internship program for undergraduate computer science students (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
Benjamin Martin |
Computer science research and instuction at institutions with large minority enrollments (panel session) (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Chris J. Martin |
Cognitive dimensions questionnaire applied to exploratory algorithm design (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Christopher James Martin |
Scribbles (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Clare E. Martin |
PILeT (2015) (erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015)
| |
Daniel Martin |
Intégration et utilisation des TIC par les formateurs d'enseignants (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC)
| |
David Martin |
Programming in K-12 Science Classrooms (2015)
| Siehe Programming in K-12 Science Classrooms (2015)
|
Dennis S. Martin |
A miniLISP interpreter (1987) (erschienen in SIGCSE 1987)
| |
Edward C. Martin |
Solid modeling with Scheme (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Fransman Martin |
The New ICT Ecosystem (2010)
| Siehe The New ICT Ecosystem (2010)
|
Fred Martin |
Siehe Fred Martin |
Siehe Fred Martin |
Fred G. Martin |
Computing in context (2006) Chirp on crickets (2006) Teaching the CS principles curriculum with App Inventor (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) The revolution will be televised (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Gabrielle N. Martin |
Decreases in Psychological Well-Being Among American Adolescents After 2012 and Links to Screen Time During the Rise of Smartphone Technology (2018)
| Siehe Decreases in Psychological Well-Being Among American Adolescents After 2012 and Links to Screen Time During the Rise of Smartphone Technology (2018)
|
Gene Martin |
Visions of the Technology Education Profession by Technology Teacher Educators (2017)
| Siehe Visions of the Technology Education Profession by Technology Teacher Educators (2017)
|
Gunnar Martin |
Professional Learning in Europe and Beyond Structures for Sustainable TEL-Research (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Joshua Martin |
The Effects of Procrastination Interventions on Programming Project Success (2015)
| Siehe The Effects of Procrastination Interventions on Programming Project Success (2015)
|
Kenneth E. Martin |
A profile of today's computer literacy student (1986) (erschienen in SIGCSE 1986)
| |
Kristofer Martin |
Treisman workshops and student performance in CS (2007) Problem solving and student performance in data structures and algorithms (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Lee Martin |
The Promise of the Maker Movement for Education (2015)
| Siehe The Promise of the Maker Movement for Education (2015)
|
Pierre-Yves Martin |
Lernstrategien und Mediennutzung im Studium (2014) (erschienen in Gerüstet fürs Studium?)
| |
René Martin |
XML und VBA lernen (2002)
| Siehe XML und VBA lernen (2002)
|
Stewart Martin |
iPad Scotland Evaluation (2012)
Technology-Enhanced and Collaborative Learning (2017)
Synthetic Worlds and Virtual Citizens (2012) (erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education)
| |
Wendy Martin |
SIGCSE Special Session (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Wolf Martin |
Didaktische Aspekte der Dialogformen bei Auskunftlehrsystemen (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
| |
Diego Martín |
Bringing undergraduate students closer to a real-world information retrieval setting (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Estefanía Martín |
A Mechanism to Support Context-Based Adaptation in M-Learning (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Javier García Martín |
Cooperative learning in operating systems laboratory (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Cooperative learning to support the lacks of PBL (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Pedro J. Martín |
A tool for teaching interactions between design patterns (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Rafael Martín |
The PLE Conference (2010)
| Siehe The PLE Conference (2010)
|
Estefanía Martín-Barroso |
Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education (2024)
| Siehe Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education (2024)
|
Leonard P. Martineau |
Technology Infusion and Higher Education (2000)
| Siehe Technology Infusion and Higher Education (2000)
|
Enea Martinelli |
«Der Aufwand ist riesig geworden» (2023)
| Siehe «Der Aufwand ist riesig geworden» (2023)
|
Alejandro Martinez |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
| Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
|
Alexandra Martinez |
Using JITT in a database course (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Facilitating learning dynamic programming through a previous introduction of exhaustive search (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) A cooperative learning-based strategy for teaching relational algebra (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Isabel Martinez |
«Das Stück der Superreichen hat sich verdoppelt» (2021)
| Siehe «Das Stück der Superreichen hat sich verdoppelt» (2021)
|
Jacob Martinez |
CSteach (2015)
| |
Margaret Martinez |
Designing learning objects to mass customize and personalize learning (2002) (erschienen in The Instructional Use of Learning Objects)
| |
Paolo Martinez |
Exploration Tours - Connecting Past, Present & Future (2007) (erschienen in Hands-on Knowledge Co-Creation and Sharing)
| |
Sylvia Libow Martinez |
Invent to Learn (2013)
| Siehe Invent to Learn (2013)
|
Tim Martinez |
Floors and Flexibility (2015)
| |
Alejandra Martínez |
Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL Applications (2001)
| Siehe Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL Applications (2001)
|
José-Javier Martínez |
Lecturing about the phenomenology of databases (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) A mobile learning tool to deliver online questionnaires (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Modeling with Plato (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Evolutionary approaches for curriculum sequencing (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) The two states of the mind to teach UML (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Katynka Z. Martínez |
Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out (2010)
| Siehe Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out (2010)
|
Luis G. Martínez |
Experiences in software engineering courses using psychometrics with RAMSET (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Miriam Martínez |
A mobile learning tool to deliver online questionnaires (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Paloma Martínez |
Using accessible digital resources for teaching database design (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Accessible interface for multimedia presentation in inclusive education (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Jovan Martinez Saldaña |
Arts Coding for Social Good (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) What We Say vs. What They Do (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Allison G. Martínez-Arocho |
Developing a game-based learning curriculum for «Big Data» in middle school (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) ENGAGE (2015) CS principles goes to middle school (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Rafael J. Martínez-Durá |
Serious Games for Health and Safety Training (2012)
| Siehe Serious Games for Health and Safety Training (2012)
|
Mario M. Martinez-Garza |
Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012)
| Siehe Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012)
|
Agustín Martinez-Hellín |
Quality of service over Ethernet for telelearning applications (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Alejandra Martínez-Monés |
An Interaction-Aware Design Process for the Integration of Interaction Analysis into Mainstream CSCL Practices (2010)
Studying participation networks in collaboration using mixed methods (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1) Linking CSCL Script Design Patterns (2011) (erschienen in Investigations of E-Learning Patterns)
| |
Vicente Martinez-Orga |
SEDA, an advanced software tool in its generation (1997)
| |
Iván Martínez-Ortiz |
Production and Deployment of Educational Videogames as Assessable Learning Objects (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Pablo Martín-González |
Student-Generated Videos for Promoting Better Attitudes towards Cryptography (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Celso Martinho |
Understanding How Facebook Disappeared from the Internet (2021)
| Siehe Understanding How Facebook Disappeared from the Internet (2021)
|
Renate Martini |
Freie Bildungsmedien (OER) (2013)
| Siehe Freie Bildungsmedien (OER) (2013)
|
Simone Martini |
Problem Solving Olympics: An Inclusive Education Model for Learning Informatics (2018)
| Siehe Problem Solving Olympics: An Inclusive Education Model for Learning Informatics (2018)
|
Stephen Martinis |
Teaching composition quality at scale (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Helmut Martin-Jung |
Ex-Mitarbeiter warnen vor Facebook (2018)
Das bringen Sprach-Apps wirklich (2022)
«Spiegelnde Bürotürme dienen dazu, Macht zu demonstrieren» (2022)
| |
Ana Paula Loução Martins |
Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays (2017)
| Siehe Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays (2017)
|
Marcel Soares Martins |
Gelingensbedingungen für eine Implementierung von Tablets in Schule und Unterricht unter dem Aspekt der Schulentwicklung (2018)
| Siehe Gelingensbedingungen für eine Implementierung von Tablets in Schule und Unterricht unter dem Aspekt der Schulentwicklung (2018)
|
Scheila W. Martins |
What matters most when teaching CS1 (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Sabine Martschinke |
Identitätsentwicklung und Selbstkonzept (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik) Durch Communities of Inquiry eine digitale Kultur für den Auf- und Ausbau professioneller digitaler Kompetenzen schaffen (2024)
Kooperatives Lernen (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Maija Marttila-Kontio |
Getting to know computer science freshmen (2013)
| Siehe Getting to know computer science freshmen (2013)
|
Miika Marttunen |
Skillful Internet Reader is Metacognitively Competent (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
Steffen Martus |
Der diskrete Reiz des Binären (2019)
| Siehe Der diskrete Reiz des Binären (2019)
|
Dick Marty |
Jugendliche den gezielten Umgang mit neuen Medien lehren (2010)
| Siehe Jugendliche den gezielten Umgang mit neuen Medien lehren (2010)
|
Jean-Charles Marty |
Matching the Performed Activity on an Educational Platform with a Recommended Pedagogical Scenario (2007)
| Siehe Matching the Performed Activity on an Educational Platform with a Recommended Pedagogical Scenario (2007)
|
Jeannine Marty |
Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013)
| Siehe Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013)
|
Samiha Marwan |
An Evaluation of the Impact of Automated Programming Hints on Performance and Learning (2019) (erschienen in ICER 2019) Adaptive Immediate Feedback Can Improve Novice Programming Engagement and Intention to Persist in Computer Science (2020)
Exploring the Impact of Worked Examples in a Novice Programming Environment (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) The Impact of Adding Textual Explanations to Next-step Hints in a Novice Programming Environment (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Investigating Best Practices in the Design of Automated Feedback to Improve Students' Performance and Learning (2020) (erschienen in ICER 2020)
| |
Peter Marwedel |
Eingebettete Systeme (2000) (erschienen in LOG IN 6/2000)
| |
Anja Marx |
A Haptic Programming Language Based on Neo-Piagetian Theory (2023)
| Siehe A Haptic Programming Language Based on Neo-Piagetian Theory (2023)
|
Christian Marx |
Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence (2017)
| Siehe Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence (2017)
|
Erik Marx |
Identifying Secondary School Students' Misconceptions about Machine Learning (2024) (erschienen in WIPSCE '24) Maschinelles Lernen in der Sekundarstufe I erlebbar machen: Workshop-Konzept zur Entwicklung einer intelligenten Museumsapp (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit) Brief Summary of Existing Research on Students' Conceptions of AI (2022) (erschienen in WiPSCE '22) Workshop: Künstliche Intelligenz im Informatikunterricht (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit)
| |
Franziska Marx |
Entwicklung und Durchführung computerbasierter Tests zur Messung von Musikkompetenzen (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Computerbasiertes Testen zur Messung von Musikkompetenzen (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Karl Marx |
Siehe Karl Marx |
Siehe Karl Marx |
Leo Marx |
Information Technology in Historical Perspective (1998)
| Siehe Information Technology in Historical Perspective (1998)
|
Paris Marx |
Road to Nowhere (2022)
| Siehe Road to Nowhere (2022)
|
Ron Marx |
K-12 and the Internet (2000)
The three Ts of elementary education (2000)
Handheld Devices are Ready-at-Hand (2001)
| |
Judith Mary Bishop |
A philosphy of teaching Java (poster) (1997)
| |
Virginia Mary Lo |
Undergraduate computer science education in China (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Thérèse Mary Smith |
Selecting open source software projects to teach software engineering (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Anna März |
Rethinking education in the digital age (2020)
| |
Richard März |
Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006)
| |
Silva März |
Agile Softwareentwicklung im Informatikunterricht (2015) (erschienen in Informatik allgemeinbildend begreifen)
| |
Virginie März |
Curriculum Flexibility in a Blended Curriculum. (2018)
| |
Francesca Marzari |
Translating the DEMGOL etymological dictionary of Greek Mythology with the BEYTrans wiki (2008)
| |
Zahia Marzouk |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
| |